Гран при на Австрия ще се проведе този уикенд отново след 11-годишна пауза. Домакините се готвят да направят състезанието на годината. Пистата до малките градчета Целтвег и Шпилберг в Щирия, Южна Австрия сега носи името на новия си собственик и се казва Ред Бул Ринг. Вездесъщият единствен милиардер в страната Дитрих Матешиц очевидно не е жалил средства при обновлението и организацията на надпреварата.
Построени са напълно нови боксове с изключително красиви VIP зали над тях. На мястото на старата централна трибуна сега се издига нова стъклено-бетонна сграда. На неговия връх е кацнал огромен пресцентър, от който се открива чудесна гледка към поне 80% от пистата.
Интернетът е напълно безплатен и това също радва колегията, която бе неприятно изненадана преди няколко години с обновлението на Силвърстоун, където пресцентърът няма прозорци.
В днешния ден започна и подготовката за шоуто, което ще открие състезанието в неделя. Някои от легендарните самолети на Матешиц, събрани в прочутия Хангар 7, който се намира на 200 км от тук в Залцбург, направиха репетиции над трасето, като разцепиха въздуха и създадоха отлична атмосфера.
Ако инфраструктурата около пистата е сериозно модернизирана, то самото трасе почти не е пипнато. Това направи впечатление днес на пилотите, които направиха традиционните си обиколки пеш по конфигурацията. На места асфалтът изглежда доста вълнист и това ще създава проблеми, забелязаха от екипа на победителя в Канада Даниел Рикиардо, но отново всичко ще е въпрос на по-добра адаптация.
Самите завои не са променяни от последното състезание тук през 2003 г. То бе спечелено от Михаел Шумахер. Кривите обаче имат нови имена – на спонсорите и партньорите на Ред Бул. Така например острият трети завой например сега носи името Раух – на соковете Раух, чийто собственик преди години е подал ръка на Матешиц в началото на бизнеса му.
Последният завой пък вече се казва Ред Бул Мобайл, а няма такъв, който да е кръстен на Ники Лауда. Трикратният световен шампион обаче не бил сърдит на приятелите си заради това.
Състезанието в Австрия винаги е било сред най-популярните в календара заради разположението на пистата в Централна Европа, прекрасната природа и атмосфера.
Къмпингите са едни от най-големите, а в радиуса на 50 км от пистата всички хотели и частни квартири са пълни до последното място. Това бе напълно очаквано при положение, че билетите за Гран при на Австрия свършиха още през зимата.
Специален материал за пистата в Австрия и нейната история може да намерите н последния брой на ClubS1 (172).