Говорител на тима на Уилямс призна, че веднага след премиерата на новия автомобил FW35 тази сутрин на пистата край Барселона конфигурацията на тръбите зад ауспусите на тима е била инспектирана от комисарите на ФИА. Тимът е получил пояснения относно техния вид. В падока се твърди, че сливането в малка планка в горния край на канала противоречи на правилата. Те забраняват да има нeщо зад края на ауспусите освен отворен канал.
Тази сутрин конструкторът на тима Майк Кахлън обясни пред нас, няколко журналисти, че според него при Уилямс всичко си е наред, защото просто има продължение на страните на канала, докато при Катерам нещата категорично са нередовни, тъй като там има допълнителен втори елемент в самия канал – крило, което е незаконно.
Става ясно обаче, че и двете решения вероятно са еднакво отдалечени от редовността, нищо, че Уилямс ще поискат още разяснения.
Още на Херес техническият директор на Лотус Джеймс Алисън бе категоричен, че подобни решения, които допълнително насочват изгорелите газове в желаната посока към пода, противоречат на правилата.
По принцип на тестовете няма точно такива технически проверки от ФИА като по време на състезателните уикенди от сезона. Отборите могат да правят изпитания на всякакви решения. Въпросът е да се уточни легалността на системите, тъй като ако от федерацията постановят, че определено решение противоречи на правилата, то не може да бъде използвано в шампионата.
И от двата засегнати отбора заявиха, че са говорили с представители на ФИА и са наясно с виждането на администриращата спорта организация. Уилямс търсят допълнително изясняване, а решение дали конкретният дизайн ще бъде развиван допълнително ще бъде взето преди първия кръг от календара. От Катерам обясниха, че продължават да изследват различни опции като част от нормалната си предсезонна програма.