Начало Автомобили Audi SQ8 TDI идва с върхова мощност

Audi SQ8 TDI идва с върхова мощност

1677
0

Audi представи спортния топмодел на моделното Q-семейство – SQ8 TDI. Осемцилиндровият дизелов двигател с битурбо-пълнене осигурява на голямото SUV-Coupé впечатляващи динамични показатели, съчетани с високо ниво на ефективност. Технологии в областта на задвижването и ходовата част като например спортен диференциал, система за стабилизиране на колебанията на каросерията и управлението на всички колела осигуряват изключително динамична управляемост. Audi SQ8 TDI ще се появи при европейските търговци на марката през късното лято на настоящата година. В Германия цената на модела започва от 102 900 евро.

Битурбо V8-двигателят в Audi SQ8 TDI (комбиниран разход на гориво в л/100 км: 7,8; комбинирани емисии CO2 в г/км: 205 – 204) е най-мощният дизелов двигател за лек автомобил, който изобщо се предлага на европейския пазар към момента. Той съчетава изключителна мощ с впечатляваща икономичност, предлагайки цял арсенал от високотехнологични решения. Агрегатът генерира мощност 320 кВт (435 к.с.) и максимален въртящ момент от 900 нютонметра в диапазона между 1250 и 3250 оборота в минута. Благодарение на тези показатели задвижваното от 4.0 TDI-двигател SUV-Coupé се ускорява като спортен автомобил: границата от 100 км/ч се достига за едва 4,8 секунди, а електронно ограничената скорост на SQ8 TDI е на 250 км/ч. За силовото предаване отговарят осемстепенна автоматична предавателна кутия tiptronic с хидравличен преобразувател на въртящия момент и система за постоянно задвижване на четирите колела quattro.

Електрически задвижваният компресор (EAV) допълва работата на двата турбокомпресора при ускорение и при ниските обороти

По този начин V8 TDI-двигателят предоставя мощността си по възможно най-спонтанен начин във всички работни режими. EAV черпи необходимата за своята работа енергия от 48-волтовата бордна мрежа, която обуславя работата и на Mild-Hybrid-системата (MHEV). Нейният ремъчен старте-генератор се грижи за регенирането на енергия при спиране и я съхранява под формата на електроенергия в литиево-йонната акумулаторна батерия.

В условия на реална всекидневна употреба се очаква MHEV-технологията да намалява разхода на гориво средно с 0,5 литра на 100 километра. В изпитателния цикъл WLTP голямото SUV-Coupé постига среден разход на гориво от само 7,8 литра, което отговаря съответно на 205 до 204 грама CO2 на километър – в зависимост от големината на колелата на автомобила.

Audi SQ8 TDI разполага серийно със система Audi drive select и адаптивно пневматично окачване adaptive air suspension sport с променливи настройки на амортисьорите. Пневматичната система на окачването е в състояние да променя клиренса на автомобила с до 90 милиметра и така подобрява представянето върху различни типове терени.

Като опция се предлагат три технологии, които носят сериозни предимства по отношение на динамиката на пътя, сцеплението с настилката и стабилността

Една от тях е спортният диференциал. При бързо шофиране в завои той се грижи за активното разпределяне на въртящия момент между колелата на задния мост и по този начин допълва работата на системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro със самоблокиращ централен диференциал. Като алтернатива на серийното прогресивно кормилно управление пък се предлага система за управление на всички колела. При ниска скорост на движение задните колела леко се завъртат в противоположна спрямо тази на предните посока, с което подобряват повратливостта на автомобила. Над скорост около 60 км/ч те започват леко да завиват заедно с предните колела, като по този начин подобряват стабилността.

Третият акцент от високотехнологичното оборудване в областта на ходовата част е системата за стабилизиране на колебанията на каросерията. На всеки мост е монтиран електромотор, който е разположен между двете половини на напречната стабилизираща щанга. При шофиране в праволинейна посока тези половини работят независимо една от друга. Това намалява вертикалните движения на каросерията върху неравна настилка. При спортен стил на шофиране двете половини на стабилизиращите щанги започват да работят заедно, като могат и да се завъртат в противоположна една на друга посока. Това прави управляемостта на SQ8 TDI още по-спортна и значително намалява страничното накланяне на каросерията в завоите.

Дизайнът на Audi SQ8 TDI е едновременно и спортен, и внушителен

Типично за един S-модел, интериорът е издържан основно в тъмни тонове. По желание на клиента се предлагат също така и S-спортни седалки plus с интегрирани подглавници и силно контурирани странични опори, като опция с функция за климатизация и масаж.

Серийният Audi virtual cockpit предлага S-специфичен изглед с решени в червено детайли. Водачът може да избере т.нар. Performance-Layout. При него оборотомерът се показва под формата на ъгловата графика. Наличните към дадения момент запаси от мощност и въртящ момент се изобразяват като проценти. Двата основни управляващи елемента в интериора са големите тъчскрийни, даващи тактилна и акустична обратна връзка. Като алтернатива водачът може да използва също така и системата за гласово управление, която разпознава команди и въпроси от свободната всекидневна реч. За да отговори на зададените команди, системата ползва както наличните на борда данни, така и базирана на облачна технология база данни. Новост е също така и гласовата услуга на Amazon – Alexa, която е изцяло интегрирана в управляващата система MMI.

Трансферът на данни в SQ8 TDI серийно се осъществява посредством стандарта LTE Advanced

Той е част от основната функционалност на системата MMI Navigation plus, наред с WiFi-Hotspot и услугите на Audi connect. Планирането на маршрути предлага множество интелигентни функции – например системата разпознава предпочитанията на водача и е в състояние да дава предложения в синхрон с тези предпочитания. Car-to-X-услуги, като например информация за трафика и анализ на изминатата отсечка, допълват функционалността на навигационната система. Те използват колективния интелект на Audi‑флотилията, както и най-новата услуга: информация за светофарите. Audi предлага тази система в непрекъснато увеличаващ се брой европейски градове. С помощта на свързване с инфраструктурата на съответния град, автомобилът получава информация от сървъра за управление на светофарните уредби. След това съветва водача каква скорост на движение да избере, за да премине през зелената фаза на следващия светофар.

Още по-спокойно е пътуването с адаптивния асистент за шофиране, който подпомага движението както напред в лентата така и встрани. За целта той интегрира функциите на адаптивния темпомат с асистентите за задръстване и за смяна на лентата. В сътрудничество с асистента за ефективност Audi SQ8 TDI може да увеличава и намалява скоростта предвидливо. Това се случва на база информацията от сензорите, данните от навигационната система и пътните знаци. В града представянето се допълва от асистент за кръстовища. Има още асистент за разпознаване на приближаващи зад автомобила обекти, както и от камери за наблюдение на целия периметър около автомобила.