Екипът на Ауди Спорт проведе почти двуседмични изпитания на състезателния Ауди RS Q e-tron при екстремни условия в Мароко
Тестовете там бяха след проведената в Германия и Испания програма. В тях участваха и трите екипажа. Зад волана се редуваха Стефан Петерханзел, Карлос Сайнц старши и Матиас Екстрьом.
Една от задачите по време на изпитанията бе да се направят промени, така че екипажите да се чувстват максимално удобно в колата.
„За теста в Мароко направихме редица модификации, които да осигурят повече пространство за пилота и навигатора в тясната кабина и да им дадат възможност за по-добра комуникация помежду им. Отзивите от тяхна страна бяха положителни”, обясни отговарящият за заводските състезателни проекти в Ауди Спорт Андреас Роос.
Тимът се сблъска с наистина екстремни условия в Мароко.
„Термометърът понякога достигаше стойности от над 40 градуса по Целзий“, разказва ръководителят на екипа на Q Motorsport Свен Кванд
„Пясъчните бури също бяха сериозна пречка по време на тестовата програма. Освен това, както се и очакваше, при високите температури възникнаха и някои нови проблеми, които предизвикаха многократни прекъсвания на изпитанията и трябваше да бъдат разрешавани преди началото на следващия етап от тестовете.“
„Очакваме много по-ниски температури в етапите на Дакар”, посоми Роос. „Въпреки това отидохме в Мароко съвсем съзнателно с цел да поставим на изпитание нашата концепция при възможно най-тежките условия. При разработката на моторно-генераторния модул (Мotor-Generator Unit) например не беше заложено изискване за използване при такива високи външни температури, но същото важи и за много други части и агрегати на задвижването, които също бяха изправени пред границите на възможностите им от изключителните горещини. В Мароко натрупахме наистина безценен опит и в същото време видяхме ясно, че имаме още много работа до старта на рали Дакар, до който не остава много време.”
Акумулаторната батерия с високо напрежение, разработена специално за електрическия автомобил на Ауди за Дакар, също е сред основните области, интересуващи специалистите
„Всичко е свързано с постигането на оптимален термомениджмънт и с възможността за извличане на максималните експлоатационни характеристики на акумулаторната батерия“, подчерта Роос. „В тази област научаваме по нещо ново с всеки следващ тест. Именно затова отиваме в пустинята с нашето електрифицирано задвижване. Този процес ни носи невероятен по обем опит, който, разбира се, споделяме с нашите колеги от развойния отдел за серийни автомобили.“
Ауди RS Q e-tron използва електрически силов тракт, включващ два мотор-генераторни модула (MGU) от болида на Ауди във Формула Е. Високоволтовата акумулаторна батерия е изцяло нова разработка на Ауди Спорт. Тя се зарежда по време на движение чрез енергийния преобразувател, състоящ се от високоефективния бензинов двигател TFSI от DTM и третия MGU.
Успоредно с теста в пустинята специалистите на Ауди Спорт в Нойбург на Дунав започнаха и сглобяването на първия състезателен автомобил с номер на шасито 104.
„Използваният в Мароко автомобил бе изпитателен прототип. В него не всичко бе перфектно напаснато“, посочи Бенедикт Брунингер, мениджър на проекта на Ауди Спорт за рали Дакар. „При реалните състезателни коли се стремим към постигане на абсолютно съвършенство по отношение на качеството и взаимодействието между всички компоненти и агрегати.“
Look who visited us on Tuesday: @mattiasekstroem and @emilbergkvist1 had a seat fitting with the Audi RS Q e-tron in Neuburg. They also went for some shopping at Audi Forum Ingolstadt.
>> https://t.co/i5Tnh0xzUZ#FutureIsAnAttitude #RSQetron #RoadToDakar #Dakar2022 pic.twitter.com/EU4okrc5EQ
— Audi Sport (@audisport) September 29, 2021