Начало Автомобили Audi произведе 5-милионния си автомобил quattro

Audi произведе 5-милионния си автомобил quattro

59
0
Audi,quattro

Audi произведе 5-милионния си автомобил quattro – A6 allroad. Това е само един от общо 140 варианта в гамата на компанията, използващи предизвикалата революция и по нормалните пътища, и в спорта система.

quattro е един от ключовите стълбове на бранда ни и бе много важен фактор в успешната ни история – коментира председателят на управляващия борд на Audi AG Рупър Стадлер. – Ще продължим да работим и развиваме предимствата на новите технологии.

Повече от 43% от клиентите на компанията са предпочели quattro, когато са избирали автомобилите си. В завода Некарсулм в Германия – домът на quattro GmbH – една от всеки две коли на поточната линия е оборудвана с тази технология.

Най-категоричното доказателство за качествата на quattro е представянето не само на пъти, но и в автомобилния спорт. 4 титли в световния рали шампион (при пилотите и конструкторите), три победи на Пайкс Пийк, победа в първенството ТрансАм (при пилотите и конструкторите), 2 DTM (немския шампионат за туристически автомобили) корони, почти 20 титли в национални първенства за туристически автомобили, както и успех в световната купа за такива коли са невероятните постижения на Audi, постигнати в немалка степен благодарение на невероятния контрол, даван от quattro.

Корените на системата могат да бъдат проследени до зимата на 1976-1977 г., когато група инженери на компанията провеждат тестови карания в дълбокия сняг в Швеция. Един Volkswgen Iltis с едва 75 к.с. лесно надбягва значително по-мощните прототипи на Audi и няколко седмици след това екип, воден от доктор Фердинанд Пийх, започва разработката на система за задвижване на четирите колела. Дебютът на революционната технология е в Женева през 1980 г. Спортното купе Audi quattro първоначално е предвидено да се произвежда в малки количества. Успехът и търсенето обаче са такива, че този модел остава в гамата до 1991 г., като постепенно са правени подобрения, добавяни са нови варианти и т.н.

quattro постига същия невероятен успех още с появата и си на спортната сцена. В началото на 1981 г. Хану Микола печели първите шест отсечки в снега на легендарното рали Монте Карло. Финландецът води с почти 6 минути, но не завършва заради катастрофа. До 1982-ра обаче quattro-то се доказва като непобедимо. Audi печели 7 победи и взима титлата при конструкторите, на следващата година (1983) Микола триумфира с короната при пилотите.

1984-та също започва вихрено – новопривлеченият двукратен шампион Валтер Рьорл е пръв в Монте Карло пред съотборниците си Стиг Бломквист и Микола. В края на сезона Audi отново са първи са сред екипите, а Бломквист триумфира при състезателите. Със Sport quattro S1 Рьорл превзема за рекордно време 156-те завоя на Пайкс Пийк в Колорадо.

През следващите сезони Audi прехвърля вниманието си към туристическите автомобили, където също има големи успехи, докато системите за задвижване на четирите колела не са забранени в края на 90-те години. Технологията се завръща отново през 2012 г. и е вложена в дизеловия хибрид Audi R18 e-tron quattro, като за пореден път триумфира веднага при излизането си на трасе – при това в най-тежката денонощна надпревара за издръжливост, 24 часа на Льо Ман.