Начало Други Ауди показа официално новия R18 e-tron quattro

Ауди показа официално новия R18 e-tron quattro

29
0

Ауди показаха официално новия си R18 e-tron quattro, с който ще участват в тазгодишния шампионат за състезания за издръжливост, включващ и 24 часа на Льо Ман.

Автомобилът записа първите си километри, при това точно в Льо Ман, макар и по улиците, в градския трафик. Рекордьорът по победи в легендарното денонощно състезание Том Кристенсен (с 9 успеха) управляваше колата и я изведе от катедралата Сен Жулиен дю Ман в центъра до прочутото трасе.

Събитието бе проследено от телевизионни камери и фотографи, като този път презентация вървеше на живо и онлайн. Новият прототип на Ауди за LMP1 премина без проблеми 10-километровата дистанция, след което направи и обиколка на пистата.

Състезавам се на Льо Ман от 1997 г., но това бе нещо съвършено ново за мен и наистина вълнуващо – коментира Кристенсен.

Прототипът е и с ново оцветяване, но са запазени основните му цветове – бяло, сребърно, червено и черно.

Цветовете са символични. Сребърното представлява успехите в автомобилния спорт. Като много спокоен нюанс, то е базата на схемата ни. Бялото хармонизира добре със сребърното и придава лекота. При нас то символизира хибридното задвижване, като е използвано асиметрично, за да демонстрира сложността на системата – обясни мениджърът за моторспорт дизайна Дирк ван Брекел.

Черното е използвано в предното и задно крила, както и в други части на колата основно за подчертани геометрични контури. То е матово, тъй като стои добре в комбинация с лъскавото бяло. Уникално червено – цветът, представляващ скоростта на Ауди – завършва схемата:

Цялото оцветяване е особено ефектно нощем и дава на зрителите допълнително преживяване. Цялото влияние е изключително динамично.

В началото на нова техническа ера в надпреварите за издръжливост Ауди R18 e-tron quattro е демонстрация на последните достижения на марката. V6 TDI двигателят е с увеличен обем – на 4 от 3,7 литра, за да бъде оптимизирана една от основните и изключително ефективна характеристика на прототипа. Екипът ще се състезава в класа с ограничение от 2 мегаджаула на възстановяемата енергия. Системата включва мотор генератор (MGU) на предната ос и допълнителна система за съхранение с маховик.

Спряхме се на тази концепция след интензивни тестове. Според нас тя дава оптимален баланс между ефективно използване на енергията, размер, тегло, ефективност на превръщане на енергията, управляемост и т.н. в комбинация с достатъчно издръжливост, което е основно изискване за Льо Ман – обясни шефът на Ауди Моторспорт доктор Волфганг Улрих.