В Ауди са доволни и има защо – RS Q e-tron, който самите те определят като „най-сложната състезателна кола в историята на марката“, премина най-голямото изпитание по страхотен начин
Трите автомобила изминаха общо около 24 000 км в пустинята на Саудитска Арабия по време на рали Дакар или почти три пъти повече от общо 8700 км тестове, направени преди най-тежката надпревара за издръжливост. Най-добре класиралият се екипаж бе този на Матиас Екстрьом/Емил Бергквист – девети, но тази година местата в подреждането не бяха първа грижа на отбора. По-важно бе, че електрическата мобилност придоби реално присъствие в офроуд рали надпреварата.
„Ауди изпълни пионерската си роля в рали Дакар“, отбеляза отговарящият за техническото развитие в компанията Оливер Хофман. „Алтернативната концепция за задвижване на RS Q e-tron изпълни всички очаквания. В продължение на повече от четири десетилетия брандът ни постоянно впечатлява с иновации в автомобилния спорт – вече включително и в най-трудната надпревара за издръжливост.“
Ауди създаде RS Q e-tron за малко повече от година
Автомобилът бе част от нов клас, наречен T1 Ultimate – за коли с ниски вредни емисии. И макар появата и изпитанията му да отнеха толкова малко време, той спечели отсечки на Дакар.
„Карал съм много различни автомобили в пустинята, но Ауди RS Q e-tron бе просто сензационен през дюните“, заяви рекордьорът по победи в Дакар с общо 14 успеха Стефан Петерхансел. „Електрическото задвижване с добрия си въртящ момент пасна перфектно на стила ми на каране.“
Още във втората отсечка обаче Петерхансел удари камък. Счупи джанта, което причини сериозни повреди и по окачването. Това означаваше голямо изоставане, но французинът в екипаж с Едуар Буланже победи в десетия етап на състезанието. Освен това помагаше на съотборниците си в случай на нужда. Карлос Сайнц имаше директна полза, когато му се наложи спешна поправка на амортисьор в четвърта и шеста отсечки. Той и навигаторът му Лукас Крус първи записаха победа с RS Q e-tron – още в третия етап. След това взе още една отсечка.
„Отсечките бяха типични за Дакар, особено през втората половина на състезанието. Това означава комбинация от офроуд маршрут, малки и големи дюни, трудна ориентация. По време на надпреварата постоянно подобрявахме настройките заедно с инженерите си“, сподели испанецът
Екстрьом и Емил Бергквист се състезаваха в Дакар за едва втори път и бяха безкрайно благодарни за помощта на далеч по-опитните си съотборници.
„Съекипниците ми дадоха много съвети. Намирах все по-добър ритъм. Дюните остават голямото ми предизвикателство. Стефан и Карлос имат дългогодишен опит там. Аз непрекъснато се пазех и не атакувах прекалено твърдо“, разказа Екстрьом.
Двамата шведи също записаха победа в отсечка. А след толкова успешно първо рали Дакар, целта за следващото е ясна.
„Екипажите ни спечелиха 4 отсечки и общо 14 пъти се класираха в топ 3 на отделните етап“, заяви управляващият на Ауди Спор Юлиус Зеебах. Огромно благодаря както на екипа в надпреварата, така и на този у дома в Германия. Благодаря и на Свен Кванд и неговите хора за безценната подкрепа. След такова представяне през първата година, очевидно целта ни за следващия Дакар ще е победа в състезанието.“
Our adventure at the 2022 @Dakar Rally with the Audi RS Q e-tron*: 4 stage victories, 14 stage podium results and around 24,000 km covered. Thank you for joining us on this adventure during our first Dakar Rally.#FutureIsAnAttitude #AudiDakar #Dakar2022 #RSQetron pic.twitter.com/AIMKhtt8Y1
— Audi Sport (@audisport) January 15, 2022