Audi обмислят удвояване на производствения капацитет на завода си в Мексико до 300 000 коли. Първото съоръжение ще започне работа през 2016 г. и първоначално ще конструира 150 000 Q5 на година. Там обаче има достатъчно пространство за производството на втори модел като Q6 например, заяви главният изпълнителен директор Рупърт Щадлер. Тази година автомобилният производител ще вземе решение и дали ще прави коли в Бразилия.
Силното присъствие на Audi в Европа и ранното навлизане в Китай обусловиха добрите резултати на компанията от Инголщад. Разширението в Северна и Южна Америка е част от плановете за подсилване позициите на концерна и в тази част на планетата. Audi донесоха повече от половината печалба на концерна-майка Volkswagen през първото тримесечие на годината.
Инвестицията в Мексико пък възлиза на 1,2 милиарда долара и ще създаде 3800 работни места в региона.
– През 2020 г. всяко седмо Audi от производството ни ще отпътува за Северна Америка. Тогава ще сме постигнали целта си и ще сме превърнали Америка в третия стълб на продажбите си в допълнение към Азия и Европа – заяви Щадлер.
Що се отнася до Бразилия, то наличието на допълнително производствено съоръжение там е добро от стратегическа гледна точка, тъй като икономиката на страната се развива. В Audi смятат, че доста хора вече могат да си позволят базово ниво на премиум модели, като техният брой ще расте. През последните години марката печели повече потребители с по-голяма гама. За първите четири месеца на 2013-та продажбите в САЩ се увеличиха с 15% до над 47 300 коли. Това обаче все още е наполовина спрямо реализацията на двата основни съперника – Mercedes (които бяха изпреварени от Audi през 2011 г. глобален план) са с 92 822 и са начело в луксозния сегмент в района, а BMW – 88 127. Една от причините за това разпределение е значително по-ранното навлизане на последните две компании на щатския пазар.
– В дългосрочен план очакваме Audi да вземат от дела на Mercedes-Benz и в това в известна степен ще бъде подпомогнато от производството на Q5 в Мексико – смята Тим Уркхарт, анализатор в IHS Automotive.
Разширението е част от глобалните усилия на Audi за развитие. Допреди четири години концернът произвеждаше 75% от автомобилите си в Германия – в Инголщад и Некарсулм. Делът на немските заводи ще падне до 45% до 2017 г., а годишното производство ще се качи до 1,9 милиона броя (от 1,5 млн. през 2012 г.). През 2014-та Audi за първи път ще произведе повече автомобили извън Германия, отколкото в базовите си фабрики там.