Ауди показа на автомобилния салон в Женева новото поколение на легендарното си купе ТТ. Гамата вече достига 310 к.с. в топварианта TTS.
Дизайнът ревниво пази пропорциите, създадени още в първото поколение през 1998 г., но моделът има новата визия на марката и по-агресивни линии на радиаторната решетка и фаровете. Те са с авангардни ксенонови и LED тела като в топлимузината А8.
Още по-агресивното излъчване на модела се подчертава от новите джанти от 17 до 20 цола, като моделът има дължината на предишното поколение от 4,18 м, но разстоянието между осите е увеличено с 37 мм до 2 505 мм. Запазени са без промяна още ширината от 1832 мм и височината от 1353 мм.
По-силните S модели ще се отличават с някои елементи и ще имат 10 мм по-нисък просвет над пътя, като при над 75 км/ч популярният малък спойлер в задната част ще се отваря, за да добавя притискателна сила.
Шасито отново е изключително леко – комбинация от алуминий и стомана – Audi Space Frame (ASF), още по-фино, но и стабилно, след като с втората генерация през 2006 г. бяха спестени около 90 кг от теглото, сега са отнети още 50!
Обзавежданото е авангардно, с типичните системи на марката в пакета MMI и нови материали и системи, опции като уредби Bang & Olufsen.
Гамата от двигатели включва авангардни агрегати – бензинови с директно впръсквани в цилиндрите и турбо, както и турбо дизели, ефективни и динамични. Дизелът 2.0 TDI с ръчна скоростна кутия и само предно предаване с 380 Nm въртящ момент, ускорява колата до 100 км/ч за 7,2 сек и я движи с над 230 км/ч, но има само 110 грама на километър CO2 – рекорд за подобен модел. В този нов двигател с два балансиращи вала обаче горивото се впръсква вече с цели 2000 бара, което позволява суперточно контролиране на процесите и количеството гориво.
Бензиновите версии 2.0 TFSI пък ще са две с 230 и 310 к.с., като топ версията ускорява до 100 км/ч за 4,7 сек. Пак при минимален разход и вредни емисии, и то при положение, че колата е с куатро задвижване.