Дизайнерска студия, в която дебютират множество напълно нови технологии – това е един особено мощен електромобил в елегантна Coupé-одежда: Audi представя на изложението Auto Shanghai своя напълно нов концептуален модел. Audi e-tron Sportback concept е модерно Gran Turismo с четири врати, задвижвано от електродвигател с мощност 320 kW. Дизайнерският език съчетава класически елементи от стилистиката на Audi с детайли, които показват път към бъдещето: една наелектризираща концепция, представяща електрическото задвижване по напълно нов и особено атрактивен начин.
Audi e-tron Sportback е важен нов етап по пътя на Audi към електрическата мобилност. Руперт Щадлер, председател на управителния съвет на AUDI AG, подчертава: „През 2018 година с Audi e-tron ние ще представим своя първи напълно пригоден за пълноценна всекидневна употреба електромобил. Със своя пробег с едно зареждане от над 500 километра и особено интензивното удоволствие, което доставя при шофиране, този SUV ще се превърне в своеобразен Must-have продукт на идното десетилетие. А още през 2019 година със серийната версия на Audi e-tron Sportback към него ще се присъедини и един особено емоционален и вдъхновяващ Coupé-вариант, който още от пръв поглед ще се разпознава като електромобил.“
В издържания в подчертано светли тонове интериор на Audi e-tron Sportback concept се разкрива синтез от функционална простота с редуциран до минимум брой на функционалните детайли. Големите сензорни повърхности, разположени под централния екран, на средната конзола и в панелите на вратите, осигуряват интуитивен и интерактивен способ за управление на функциите в автомобила. Хоризонталните повърхности на арматурното табло и „плаващата“ в пространството централна конзола създават за разполагащите с четири самостоятелни седалки пасажери усещане за простор и светлина.
Светлините на този концептуален автомобил представляват една особено интересан иновация, която се вижда както денем, така и нощем. Дигитално управляваните LED-матрични елементи отпред и отзад осигуряват оптимално осветяване. С помощта на миниатюрни дигитални матрични прожектори върху асфалта се изобразяват буквени символи – по този начин светлините еволюират в иновативен комуникационен канал с останалите участници в движението. Марката с четирите пръстена на емблемата се превърна в първият производител, въвел в серийно производство светлини, използващи изцяло LED-светлини и предизвика истинска революция със своите иновации в областта на матричните LED-светлини, лазерните светлини OLED-технологията. Във високотехнологичната студия в Шанхай дебютират и редица други комплексни решения, които пренасят взаимодействието с останалите участници в движението на едно качествено ново ниво.
Разположени под предния капак на студията, от двете страни на предницата се открояват две характерни очи – това са дневните светлини на автомобила. Със своята иновативна комбинация от LED-елементи и изработена от микроогледала повърхност, както и с помощта на сложна управляваща технология, те могат да изобразяват различни анимирани графики. При стартиране на e-tron Sportback и при отваряне на вратите системата използва активируеми сегменти, за да възпроизведе динамични сигнали за поздрав към водача.
Под дневните светлини вляво и вдясно от предната решетка Singleframe са разположени две светлинни полета с голяма площ, всяко от които се състои от 250 LED-елемента. С тяхна помощ се осигуряват множество възможности за осветяване на пътното платно, впечатляваща визия и възможност за изобразяване на конкретни комуникативни знаци.
За задвижването на e-tron Sportback се използва конфигурация, която ще намери приложение и при серийните модели на Audi с изцяло електрическо задвижване: един електромотор в областта на предния мост и още два електродвигателя в областта на задния мост задвижват четирите колела, с което елегантното Coupé се превръща в quattro – изцяло в типичния за Audi маниер. 320 kW мощност, която в режим Boost за кратко дори достига до 370 kW, осигурява подобаващи динамични показатели – класическият спринт от 0 до 100 км/ч се изпълнява за едва 4,5 секунди. Пробегът с едно зареждане на акумулаторната батерия с капацитет 95 киловатчаса достига до 500 километра (NEDC).
Снабдената с водно охлаждане литиево-йонна акумулаторна батерия в концептуалната студия – подобно на e-tron quattro concept – е разположена между двата моста, под пътническия салон. Тази компановъчна схема осигурява нисък център на тежестта и много добро разпределение на теглото между двата моста от 52:48 процента (отпред/отзад). По този начин се постига особено впечатляващо за сегмента пътно поведение. С помощта на т.нар. Combined Charging System акумулаторната батерия може да бъде зареждана с помощта на различни изводи за променлив (AC) и прав ток (DC).
The @Audi e-tron Sportback concept is set to go into production in 2019 as an electric powered rival to the @Jaguar i-Pace
@AutoShanghai pic.twitter.com/i0kawiGsQp
— Greg Kable (@GregKable) 18 April 2017
Д-р Дитмар Фогенрайтер, ръководител маркетинг и дистрибуция в AUDI AG, разказва повече за особеното значение на електрическата мобилност за китайския пазар: „Ние напълно целенасочено показваме Audi e-tron Sportback за първи път именно в Шанхай, тъй като Китай е най-важният пазар за електромобили в световен мащаб. Това важи както за развитието на инфраструктурата, така и за обемите на продажбите. Днес в Китай вече има 150.000 зарядни станции, а само до края на 2017 година се очаква да бъдат изградени още 100.000. Ние сме добре подготвени за този същински бум. В следващите пет години ние ще предложим цели пет e-tron-модела в Китай, включително такива с изцяло електрическо задвижване и пробег с едно зареждане от 500 километра, какъвто именно е и Audi e-tron Sportback.“
Предната част на автомобила се отличава с едно подчертано широко и хоризонтално изпълнение на решетката Singleframe – големият отвор е отпаднал заради значително по-малката необходимост от въздух, с която се характеризира едно електрическо задвижване. Боядисаната в цвета на автомобила покриваща структура на решетката е в пластично изпълнение, а основният акцент се поставя от фирмената емблема с четири пръстена. Централната повърхност е леко извита назад и осигурява достъп на насрещната въздушна струя. Големият вентилационен отвор се простира по почти цялата широчина на предната част на автомобила и е обрамчен от черна рамка, която също има осмоъгълна форма. Разположен между ниско спускащия се преден капак и аеродинамичния елемент в предната броня, както и между двата издути калника, този вентилационен отвор придава неповторимо изражение на лицето на автомобила.
Дизайнерите на Audi са поели по нови пътища и при оформлението на особено обтекаемия преден капак. Горната част на спускащия се дълбоко напред преден капак преминава по особено характерен начин в предните калници, като това решение играе ролята и на важен аеродинамичен елемент. Така предната част има значително по-динамично излъчване в сравнение със стандартен автомобил с предно разположен двигател.
Страничният изглед на концептуалния автомобил се доминира от мощно издутите калници, които с подчертано хоризонталния профил в горната си част подчертават характерната quattro-архитектура. Калниците не само изглеждат внушително и дават визуален израз на широката следа на автомобила, но и служат за вписването на e-tron Sportback в уникалната генетика на марката. Големите 23-цолови колела с технократски 6-спицов дизайн подчертават внушителната визия на елегантното Coupé. С каросерийна дължина 4,90 метра, широчина 1,98 метра и височина 1,53 метра при междуосно разстояние 2,93 метра, e-tron Sportback се позиционира високо в С-сегмента, тоест близо до Audi A7.
Here it is, the Audi e-tron Sportback concept! The car is due to go into production in 2019. pic.twitter.com/UyY1WkiHcB
— Lookers Audi (@LookersAudi) 18 April 2017
Малки камери заместват традиционните огледала за обратно виждане – технология, която носи големи предимства по отношение на оптимизирането на аеродинамичните показатели: мъртвата зона на традиционните огледала за обратно виждане е елиминирана почти изцяло, същото се отнася и за ограничаването на видимостта косо встрани и напред. Изображенията от камерите се прожектират на дисплеи, монтирани в двете предни врати. Audi демонстрира тази технология с идеята за скорошно вграждане в серийно производство.
На изложението IAA 2015 Audi показа концептуалната студия Audi e-tron quattro concept като предвестник на първия сериен автомобил с изцяло електрическо задвижване на марката. Този SUV от напълно ново поколение предлага пробег с едно зареждане на акумулаторната батерия от 500 километра, а вътрешният простор е типичен за моделите от висш клас на Audi. Динамичните показатели са съпоставими с расов спортен автомобил – спринтът от 0 до 100 км/ч се изпълнява от Audi e-tron quattro само за 4,6 секунди. Серийното изпълнение на този емблематичен за бъдещето на марката SUV-модел ще се появи на пазара през 2018 година. Серийната версия на Audi e-tron Sportback concept от своя страна ще дебютира през 2019 година.