Пилотът на АСК Стари Столици Йордан Атанасов обясни защо е подал контестация срещу колата на Пламен Стайков след края на рали Сливен. Пламен със своето Мицубиши лансър Ево 9 спечели убедително надпреварата, а Атанасов отпадна заради технически проблем и загуби лидерството в шампионата.
Оказа се, че случаят има сериозна предистория. Първо Атанасов е имал уговорка Стайков и неговият екип да снабдяват с електроника колата на Йордан, която той е закупил именно от Пламен. Така е било от началото на този сезон, но в един момент Данчо намира нов човек – полски специалист, който да се грижи за автомобила му и да не ползва повече услугите на Стайков. И именно той, разглобявайки автомобила, открил неща по него, които не по хомологация.
Става въпрос 4-те дюзи на колата, които били с по-голям дебит, както и наличието на повторна електрическа инсталация с монтиран регулатор за управлението на турбото, които не отговаряли на хомологационня фиш. Това предизвикало съмнение в Данчо и неговия навигатор Ангел Башкехайов (на 3-ата снимка), че може и по колата на самия Стайков да има нередности. А то се подсилило, след като на рали Твърдица Пламен бил по-бърз спрямо него с 3 секунди на километър.
След подадената жалба в Сливен след края на ралито, която беше срещу турбото на колата, обаче никой от екипа на АСК Стари Столици не е бил допуснат при разглеждането на автомобила на Стайков. Обяснението на спортния комисар Стоян Радев било, че нямат право на такова нещо и трябва да изчакат техническите комисари да извършат проверката.
Атанасов добави, че протеста от тяхна страна в никакъв случай не е финансиран от някой друг, а че това е било решение на отбора още преди rали Сливен. Ситуацията с изразеното недоволство от страна на екипажа Рашид Ал Кетби/Карина Хеперле с Форд Фиеста Р5 след края на съботния ден, е напълно независима.
А това противоречало на правилника, според който в екипа имат право на един човек да присъства. Поради тази причина на 7 септември Атанасов и екипът му са подали жалба във федерацията срещу нарушените им права.