• Характерният дизайн отличава всички версии на Astra от конкуренцията
• Множество технологии, използвани за първи път в сегмента, като адаптивните предни светлини (AFL) и електронното управление на характеристиките на амортисьорите (CDC)
• Двигателната гама предлага високоефективни и мощни агрегати, разполагащи с от 90 до 240 к.с.
Никога досега не е имало такъв избор: с новия хечбек модел версиите на каросерията на Astra стават седем на брой. Освен хечбека с пет врати, просторната комби версия, динамичния GTC с три врати, спортната OPC и версията TwinTop (за тези които обичат вятъра да вее косите им), изборът включва още и AstraVan (предлага се само в някои страни). Разработен на базата на версия комби, този работен автомобил е с цели метални панели на мястото на задните странични прозорци.
Богатата моторна гама може да удовлетвори разнообразни изисквания: налични са седем бензинови модела с от 90 до 240 к.с. и шест дизелови, разполагащи с от 90 до 150 к.с. Те могат да се комбинират с пет или 6-степенни механични предавателни кутии, пет или 6-степенни полуавтоматични Easytronic трансмисии и четири и 6-степенни автоматични предавателни кутии. В допълнение на трите нива на оборудване и специалните модели, купувачите на Astra могат да избират допълнително оборудване, използвано доскоро само за по-високи класове автомобили. То включва интерактивна динамичната система на окачването IDSPlus с електронно управление на характеристиките на амортисьорите в реално време (CDC), завиващи биксенонови предни светлини (AFL), асистенция при потегляне по наклон (HSA) и стабилизираща програма за прикачен товар (TSA).
От 1991 г. досега са произведени почти 10 милиона автомобила Astra, от които 517 000 са продадени в Европа през 2006 г. Поради наличието на многобройни различни конфигурации на този бестселър на Opel е малко вероятно да откриете два напълно еднакви модела.
Преглед на версиите на Astra
Astra хечбек с пет врати: Поставя стандарти за високи технологии и динамика в компактния клас. Прогресивният дизайн и динамиката при шофиране са отличителните качества, които карат Opel Astra с пет врати да изпъкне. Astra въведе в сегмента адаптивното окачване IDSPlus с електронно управление на характеристиките на амортисьорите (CDC), което до сега е използвано само за луксозни автомобили и ексклузивни спортни коли. Други технически новости включват свързаните с кормилната уредба адаптивни предни светлини (AFL), следващи траекторията на пътя – също предлагащи се за първи път в сегмента, както и новоразработените инфоразвлекателни системи и широката гама от ECOTEC двигатели (с мощност от 80 до 200 к.с.). Пътниците в новата Astra с пет врати разполагат с повече място в сравнение с предишния модел, а обемът на багажника от 380 литра я прави лидер в нейния клас.
Astra Caravan: Атрактивен комби автомобил с много място както за краката на пътниците на задната седалка, така и за техния багаж. С елегантен дизайн, добра динамика при шофиране и изобилие от място за пътниците и багажа им, Astra Caravan продължава успешните традиции на Opel в сегмента на компактните комби автомобили. Благодарение на междуосието от 2,70 метра, новият модел разполага с предостатъчно място за краката на пътниците на задните седалки и с до 1590 литра товарен обем – 90 литра повече в сравнение с предишния модел.
Полезни детайли, като предлаганата по желание плъзгаща се задна седалка и системата FlexOrganizer за багажното отделение позволяват максимална гъвкавост.
Astra GTC: Характерен хечбек, предлагащ се с уникално панорамно предно стъкло. Astra GTC с три врати е вълнуваща интерпретация на настоящия дизайнерски стил на Opel. Нейният забележителен дизайн включва спортни пропорции, източен силует, импулсивно извита дъга на покривната линия и отчетливо заостряне в предната и задната част. Намаленият с 15 милиметра клиренс на ходовата част подчертава мощното излъчване на колата. Изразителната каросерия на GTC не споделя почти никакви дизайнерски елементи с Astra с пет врати, като идентични с нея са само предните калници и капакът на торпедото. Уникалният характер на GTC се подчертава и от предлаганото по желание панорамно челно стъкло, което е налично за първи път в производствен модел. То се простира от края на предния капак чак до линията на средните странични колони на покрива и предлага изцяло ново усещане за обзор и свобода.
Astra OPC: Един от най-мощните модели с предно предаване в компактния клас. С Astra OPC Opel категорично навлиза в територията на доказалите се спортни коли. Наподобяващият купе модел с три врати е с предно предаване и е задвижван от 2.0 -литров бензинов двигател с турбокомпресор, разполагащ със 177 кВт/240 к.с. С него ускорението на автомобила от 0 до 100 км/ч е 6,4 секунди, като максималната скорост на автомобила е 244 км/ч. Разходът на гориво от 9,2 л/100 км говори за забележителната ефикасност на този агрегат, който е комбиниран със спортна 6-степенна механична трансмисия.
Поразяващият вид на Astra OPC ясно я идентифицира като топ модела в гамата. Дизайнът на каросерията със спускаща се ниско предна престилка, централният въздухозаборник и големите 18-цолови колела с характерния за OPC дизайн с шест спици (гумите са 225/40) показват динамичния потенциал на колата. Същият ефект постига и дизайна на задната част с централно разположения трапецовиден ауспух. В интериора спортните седалки Recaro, спортните уреди с OPC дизайн и алуминиевите педали създават усещането за висококачествен спортен автомобил.
Определението “високотехнологичен” също се отнася и за окачването на Astra OPC. То се характеризира със стандартна интерактивна динамична система IDSPlus , която обединява в обща мрежа и координира функциите на всички отговорни за поведението на пътя системи, като електронната стабилизираща програма ESPPlus, системата за контрол на сцеплението TCPlus и различните функции на изключително ефективната 17-цоловата спирачна система. Основен елемент в тази работна мрежа е електронното управление на амортисьорите (CDC), чиито характеристики могат да се регулират безстепенно, непрекъснато и прецизно в зависимост от състоянието на пътната настилка, отклоненията на каросерията на автомобила и стила на шофиране. В допълнение, водачът може да избере още по-спортен режим на шофиране като натисне бутона Sport.
Astra TwinTop: Елегантен четириместен купе-кабриолет. Отличителна черта на Astra TwinTop е интелигентната концепция на сгъваемия покрив от три части, която позволява наличието на багажно пространство около 440 литра. Дори във варианта си на кабриолет автомобилът предлага повече от 200 литра багажен капацитет. Модерната функция “Easy load” осигурява още по-голяма практичност: с натискането на бутон хоризонтално сгънатите части на покрива могат да се повдигнат, за да се улесни достъпа до багажника. Допълнително към щедрото багажно пространство, иновативната технология на покрива позволява създаването на динамичен и хармоничен дизайн с добре балансирани пропорции. С дължината си от почти 4,5 метра, елегантният четириместен модел достига размери, сравними с тези на кабриолетите от средния клас.
AstraVan: Ванът, който удържа пътя така добре, както и товара. AstraVan се предлага предимно във Великобритания и се характеризира с метални панели на мястото на задните странични прозорци. По желание се предлага и с изцяло неостъклена задна част. Разработен на базата на Astra комби, AstraVan запазва същите динамични способности, стил и комфорт, но се характеризира с още по-голяма практичност. Задният мост е с променена конструкция, което позволява преместването на резервоара за гориво. Това спомага за освобождаването на допълнително товарно пространство и наличието на идеално плосък под на товарния отсек, без това да засегне динамиката на шофиране. Торсионната греда на задното окачване е приспособена за превозване на по-тежки товари.