Начало Избрани AMR22 – втората стъпка от 5-годишния план на Астън Мартин

AMR22 – втората стъпка от 5-годишния план на Астън Мартин

3099
0

Астън Мартин представи AMR22 – автомобилът, с който Себастиан Фетел и Ланс Строл ще се състезават в световния шампионат на Формула 1 през сезон 2022

Болидът бе показан в централата на автомобилния производител в Гейдън, на по-малко от 50 км от централата на отбора в Силвърстоун.

От тима съобщиха малко преди церемонията, че ще покажат реалния си автомобил, който утре ще направи шейкдаун на Силвърстоун. На импровизираната сцена AMR22 бе в компанията на DBX707, Valhalla и Valkyrie AMR Pro.

Лорънс Строл
Лорънс Строл; снимка: Астън Мартин

„Астън Мартин винаги е бил символ на съвършенство“, заяви шефът на автомобилната компания и основен акционер в F1 тима Лорънс Строл. „Тук в Гейдън се създава това съвършенство. Астън Мартин се завърна във Формула 1 през 2021 г. след отсъствие от повече от 60 години отсъствие. Миналият сезон бе година първа от един петгодишен план. Продължаваме изкачването си към върха и искаме да спечелим. Но знаем, че това не е лесно – затова имаме 5-годишен план да се катерим и да стигнем дотам. Всичко в F1 трябва да си е на мястото, за да спечелиш. Спортът постоянно еволюира и ако не го правиш паралелно с Гран при, изпадаш от борбата. Ние ще успее като отбор, защото е необходим екип, за да успееш във Формула 1.“

Техническият директор на Астън Мартин в F1 Андрю Грийн сподели, че новите правила, влизащи в сила от сезон 2022, са радикална промяна в посоката на създаване на болиди за Гран при

„Това е вероятно най-значимата промяна по отношение на шаситата в историята на спорта. Невероятно малко неща от 2021 г. се прехвърлят към 2022-ра. Директният резултат е, че тази зима бе най-трудната за нас в историята ни. Но с новите правила идват нови предизвикателства и нови възможности.“

„Никой не разполага с всички отговори по отношение на новия регламент. Не бива да се допуска развитие без ясна посока. Това бе и ключовото съобщение към конструкторския ни екип. Предизвикателството е огромно, но всички се справиха със задачите си. Мотивирани сме да разрешаваме множеството въпроси, които продължават да възникват по време на развойния процес. Всичко това се случва при ограничение на бюджетите и още по-ограничени по отношение на аеродинамиката правила.“

„AMR22 е първата рожба на новия регламент. Този автомобил ще еволюира драматично през идващите месеци, когато ще е на писта и ще започнем да разбираме поведението му. От там ще бъде зададена и посоката за 2023 г. и нататък“, каза още Грийн.