Отборът на Астън Мартин отрече слуховете, според които може да пропусне тестовете в Барселона. Екипът от Силвърстоун ще представи новата си кола на 10 февруари. За момента това е най-ранната дата, на която ще видим истинска кола, отговаряща на новите технически правила.
Тимът завърши миналия сезон на разочароващата седма позиция при конструкторите. Това бе първата кампания на отбора под името Астън Мартин. Собственикът на британския екип Лорънс Строл и пилотите Себастиан Фетел и Ланс Строл се надяват тазгодишните нови автомобили да им позволят да са по-близо до челото на колоната. Въпреки това според слуховете все още има неразрешени проблеми в Астън Мартин.
След като Строл закупи Форс Индия през 2018 г., инвестира сериозно в него и промени наименованието на Рейсинг Пойнт. Това помогна за по-доброто представяне и привличането на нови специалисти.
Въпреки това се твърди, че във фабриката има сериозно недоволство. Причината за това е напускането на Отмар Шафнауер, който бе заменен от Майк Крак. Това е оказало негативно влияние върху развитието на AMR22.
Тази година F1 се състезава с изцяло нови болиди. Отборите прекараха голяма част от миналия сезон, за да работят по тези автомобили. На практика екипът на Хаас се състезаваше с кола от 2020, което се отрази на резултатите им.
Според източници автомобилът на Астън Мартин е „много изостанал и ако се появи на теста в Барселона, всички ще бъдат толкова изненадани, че аплодисментите им ще се чуят в космоса“. Тези твърдения бяха отречени от говорител на базирания в Силвърстоун тим.
„Работата по нашия болид за 2022 напредва добре и ще сме готови преди първия тест в Барселона“, каза той.
Очаква се новите коли да излязат на пистата на 23 февруари. Първият групов шейкдаун ще бъде при закрити врати на пистата Каталуния.
Вторият тест на пистата Сахир е в периода 10-12 март и ще бъде излъчван на живо в платформата F1TV. Седмица по-късно трябва да започне и сезон 2022.
Техническият директор на Астън Мартин Андрю Грийн смята, че решението на екипа да клонира автомобила на Мерцедес от 2020 и 2021 е било от голяма полза.
„Това определено ни отвори очите за нови начини на работа, концепции и идея“, каза той.
„И това даде възможност да видим какво трябва да подобрим. Това, което направихме е да разгледаме колата и разберем защо е била значително по-бърза от всички останали“, завърши той.
10.02.22. You won’t want to miss this.#WeClimbTogether #AMR22 pic.twitter.com/5dHLnoJ0ug
— Aston Martin Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) January 29, 2022