Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Астън Мартин може да създаде собствен двигател след идването на новите правила...

Астън Мартин може да създаде собствен двигател след идването на новите правила през 2026-та

1660
0
Астън Мартин AMR22
снимка, Астън Мартин

Астън Мартин може да създаде собствен двигател след идването на новите технически правила. Според отбора новите правила за задвижващите системи и партньорството с петролния гигант Aramco ще  насърчат екипа да проучи ползите от изграждането на собствен агрегат. 

Настоящият двигателен цикъл на F1 ще продължи до края на 2025-та като новите регулации ще стартират от 2026-та.

Докато спортът ще запази настоящия си 1,6-литров V6 хибриден мотор, той ще премахне скъпия компонент за генериране на топлина MGH-H. Същевременно електрическата мощност ще бъде увеличена на 350 kW.

Планът за новите двигатели, съчетан с по-ниската цена, привлече интереса на Фолксваген Груп. Марки като Ауди и Порше обмислят да влязат в F1 като доставчици на двигатели от 2026 нататък.

Главният технически директор на Астън Мартин Андрю Грийн каза, че би било логично британският производител да проучи възможността за производство на собствен двигател. В момента тимът от Силвърстоун използва задвижващи системи на Мерцедес.

„Продължаваме напред с нашите амбиции. Определено проучваме доставките на силови агрегати в дългосрочен план“, каза Грийн по време на представянето на новия болид AMR22.

„През 2026 трябва да влезе в сила нов регламент за задвижващите системи. Бихме искали да участваме като отбор в такива дискусии.“

„Сега имаме подкрепата на Aramco. Ще проведем разговори с тях за евентуално бъдещо сътрудничество в тази сфера. Сигурен съм, че подробно ще разгледаме тази възможност и ще разберем дали има полза да се движим в тази посока“, добави британецът.

F1 замрази развитието на двигателите за следващите четири сезона, като подобренията в компонентите са разрешени само ако има проблеми с надеждността на силовия агрегат.

Спортът преминава към гориво Е10. Това е клас горивна смес, който смесва 10 процента етанол и 90 процента изкопаемо гориво. Главният технически директор на Астън Мартин каза, че това е незначителна промяна в сравнение с основната промяна на шаситата.

„В сравнение с 2021 захранващият агрегат има минимални промени. Вероятно това е единствената част от колата, която е претърпяла толкова малко изменения.“

„Все още сме в хомологиран регион на мотора. Той е разработен да използва гориво Е10 за 2022, така че трябваше да бъде калибриран отново.“

„Но това не е съществена промяна. Всички клиентски отбори на Мерцедес използват един и същ двигател. Така че това не не голям проблем за тях“, завърши Андрю Грийн.

Новият автомобил на Астън Мартин направи няколко обиколки на пистата Силвърстоун, като зад волана бе Ланс Строл.