Шефовете на Астън Мартин и Хаас Отмар Шафнауер и Гюнтер Щайнер изразиха подкрепа за идеята за замразяване на задвижващите системи във Формула 1. Очаква се утре предложението, за което най-много настоява Ред Бул, отново да бъде обсъдено. Тимът от Милтън Кийнс иска да продължи да използва агрегатите на Хонда и след оттеглянето на японския производител от спорта. От отбора настояват, че това е възможно единствено при спиране на по-нататъшна работа по моторите. Ръководителят на Мерцедес в Гран при Тото Волф вече заяви, че ще подкрепи мярката, ако от това зависи оставането на Ред Бул в спорта.
„Ако замразяването е необходимо, за да сме сигурни, че всички отбори разполагат със задвижваща система, то тогава това е правилният подход“, каза Шафнауер
Шефът на Астън Мартин в F1 допълни пред RTL, че това е само временна мярка в извънредни обстоятелства.
„Формула 1 е състезание – при колите, двигателите, шаситата, пилотите“, заяви още той.
Според Щайнер пък замразяване на двигателите би могло да направи Формула 1 по-вълнуваща.
„Това би могло да промени картината и да не печели само един тим. От Мерцедес са свършили супер работа. Не искам изобщо думите ми да се възприемат като критика. Но в спорта трябва да има конкуренция, защото ми става скучно ако само един отбор бие. „Скука!“ – това би казал Ники [Лауда]“, сподели Щайнер.
„Необходимо е да правим добро шоу за феновете. Без тях сме нищо. Не се състезаваме за себе си, а за зрителите, с това трябва да сме напълно честни. Може би е нужно да сме достатъчно зрели, за да направим една крачка назад, която впоследствие да ни даде шанс за две напред.“
Позицията на Скудерията е особено интересна, тъй като в Маранело подготвят нова задвижваща система за 2021 г. и обмислят радикална концепция за двигателя си за 2022-ра
Според информация на Аутоспорт ръководител на проекта е Волф Цимерман, който в продължение на дълги години е връзката между италианския екип и австрийския изследователски център за двигатели AVL. Цимерман е специалист по хибридни задвижващи системи и е работил в Мерцедес, но в Щутгарт, а не в тима от Формула 1. Името му не е широко познато в F1, но се появява в разпространяван от Хелмут Марко преди години слух. Австриецът твърдеше, че през 2015 г. от Мерцедес са помогнали на Ферари да напреднат със задвижващата си система.
„Трудно е да се докаже, но съм сигурен, че от Мерцедес помогнаха на Ферари“, заяви австриецът пред немски медии.
Тогава се изказва предположението, че това се е случило чрез препоръка от Бракли към Маранело да наемат Цимерман.
View this post on Instagram