Архитектите от Миро Ривера Аркитектс (компания, работеща по трасето до Остин, освен тази на Херман Тилке) приключват следващата седмица работа по проекта. Строежът там бе възобновен след проблемите в края на миналата година с договора за домакинство. И след доста неразбории фактът, че финалът поне за проектантите е близо, се приема като добър знак за насрочената за края на октомври Гран при на САЩ.
– Другата седмица ни предстои доста работа, тъй като трябва да приключим. Ако предаваме чертежи след шест месеца, ще е наистина твърде късно – заяви шефът на компанията, която е базирана в Остин, Хуан Миро.
Фирмата се труди по пистата повече от година. Отначало бе обявено, че нейно дело ще е високата над 75 метра кула. Впоследствие архитектите създадоха и основната трибуна, амфитеатърът с 5000 места и т.н., докато колегите им от HKS от Далас са автори на други части от комплекса. Инвеститорите обаче са особено доволни от работата на Миро Ривера Аркитектс, тъй като тя привнася неповторим местен колорит във всичко, вплетен по уникален начин в излъчването на пистата и инфраструктурата около нея.
– Досега не бяхме работили по състезателна писта. Но пък не сме архитекти, които специализират само в един тип сгради. Не ни допада да сме тесни специалисти – сподели Миро.
Компанията всъщност не е голяма и едва 14 души са се занимавали със Съркюит ъф ди Америкас. Самият Миро е професор по архитектура в съответния факултет на университета в Тексас, но е родом от Барселона (Испания).
Основната трибуна пък ще е на три нива и е с капацитет за 9000 души. (Още 5000 могат да се съберат в Падок Клуба, до който е и подиумът.) Според предварителните планове основите на трибуната трябва да са излети до края на тази седмица. На определени места по пистата – тези, откъдето се вижда най-добре – ще могат да се добавят места в зависимост от търсенето през следващите години.
Общата тема, обединяваща отделните части на комплекса, пък е употребата на стомана и червени тръби. Червеното, смята Миро, навява мисли за Ферари, спортни коли и движение.
Тази седмица около 350 работници и 90 различни машини се трудеха на пистата.