Арминдо Араужо ще съди Моторспорт Италия, след като тимът привлече на негово място Крис Аткинсън за последните пет кръга от световния рали шампионат.
Португалецът публикува изявление на личния си уебсайт, в което твърди, че е бил притиснат да се оттегли.
– WRC Тийм Мини Португалия бе представен за рали Швеция и целите на проекта за 2012 г. бяха ясни. От Мексико нататък Моторспорт Италия опитаха да маскират механичните проблеми и хвърлиха вината [за недобрите резултати] върху пилотите – аз и Пауло Нобре. Протестираха и срещу медия рилийсите ми, тъй като в тях имало негативни споменавания на екипа и Мини. Искам да подчертая, че винаги съм защитавал тима. През юли Моторспорт Италия ме поканиха на тест, за да се подготвям на асфалт с новия версия на Джон Купър Уъркс 01В. През трите дни (август – б.р.), когато бях в Италия, не ми бе разрешено да изпробвам автомобила. Вместо това бях подложен на натиск да обявя, че съм болен и да не участвам в рали Германия – пише Араужо.
По-нататък в изявлението той обяснява, че на 15 август е получил молба от Моторспор Италия да използват лиценза на WRC Тийм Мини Португалия (принадлежащ ексклузивно на неговата компания) с друг пилот до края на сезона.
– По очевидни причини отказах и на следващия ден бях уведомен, че вече не съм състезател на тима – без посочени каквито и да са причини или нормално обяснение. На 17 август информирах Моторспорт Италия, Мини Германия и Мини Португалия, че съм дал всички необходими документи на адвокатите си и предприемам съдебни действия, за да защитя името и проекта си. Уведомих и ФИА и очаквам реакция от тяхна страна, като вярвам, че истината стои над всичко – допълва Араужо.