Aлпин преструктурира техническия си отдел в F1. Това се случва около месец и половина преди старта на сезон 2022. В момента французите не са назначили нов ръководител на екипа, тъй като все още не се знае дали е постигнато потенциално споразумение с Отмар Шафнауер. Преди няколко седмици Алпин се раздели с досегашния си изпълнителен директор Марчин Будковски, както и с Ален Прост.
Една от промените е повишаването на техническия директор Пат Фрай. Британският инженер вече ще бъде главен технически директор. През кариерата си той е работил в отборите на Бенетон, Макларън, Ферари и Мейнър. От началото на 2020 г. Фрай е част от тима на Рено, който бе ребрандиран като Алпин миналата година. Досегашната му роля ще бъде поета от Мат Харман.
We’re pleased to announce the promotions of Pat Fry to the role of Chief Technical Officer and Matt Harman as Technical Director.
Their mission is to contribute to developing the car’s performance and to fight for the championship.
Read more below ⤵️
— Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) February 3, 2022
Пат Фрай ще отговаря за всички технически дейности в Алпин. В тях са включени определяне на целта за представяне на болида, дефиниране силните страни на отбора и oпределяне на това къде могат да се направят подобрения в бъдеще.
Харман е бивш инженерен директор. Той ще бъде натоварен с осигуряването на производителност на автомобила и подреждането на техническата организация. Преди това Мат е работил в тима на Мерцедес в периода 2011-2018. Там е заемал длъжността ръководител на дизайна на задвижването и трансмисията. Алпин се надява опитът на Харман да помогне за подобряване на интеграцията на задвижващата система на Рено в новото шаси.
„Значително укрепваме отбора на Алпин. Разполагаме с невероятни инженери като Фрай и Харман. Двамата ще ръководят техническия ни отдел в Енстън“, заяви главният изпълнителен директор Лоран Роси.
„Пат е един от най-опитните инженери в F1. Стремежът и опитът на Мат ще са от решаващо значение за извличането на пълния потенциал на нашите състезателни автомобили. Много ценим неговия опит, който съчетава разработката на шасита и двигатели.“
За да постигне това, Роси говори открито за необходимостта за промяната на начина, по който се управлява отбора. Французинът заяви, че петото място при конструкторите не е дългосрочната цел на Алпин.
„Това не отговаря на желанията ни“, каза той.
„Очевидно искаме екипът да се бори за подиуми, победи и да спечели шампионата до въвеждането на новия регламент, тоест към 2024-2025 г. Много зависи кога ще се вземе решение за новите правила за задвижващите системи“.
„Но за да направим това, ще трябва да развием екипа. Постигнахме голям напредък през последните няколко години. Сега трябва да преминем към следващия етап и да станем най-добрия отбор на стартовата решетка. Не искаме да сме най-добри от останалите. Затова е необходима още една еволюция“, завърши Лоран Роси.