Тимът на Алпин ще има още малко нови компоненти за предстоящата Гран при на Азербайджан. Въвеждането им е част от развойната програма на отбора, посочи изпълнителният директор Марчин Будковски.
„След две обещаващи надпревари в Португалия и Испания Монако бе отстъпление от прогреса ни. Взехме точки, но не останахме доволни от представянето спрямо преките си съперници. Някои от отборите, с които водихме битки досега, очевидно бяха по-конкурентоспособни от нас. Ние не успяхме да реализираме потенциала на автомобила си“, заяви Будковски.
„Баку също е улична писта, но изисква значително по-ниско ниво на аеросцепление заради дългите прави и високоскоростните секции. Имаме някои малки новости за там в съответствие с развойния си план. Проведохме сериозни анализи и симулации, за да сме сигурни, че в Баку ще сме наясно какви бяха проблемите ни в Монако и че няма да ги изживеем отново.“
„В Баку са се провеждали някои състезания с доста събития и ще е важно да извличаме максимума от всички възможни ситуации на трасето. Целта ще е да сме максимално близо до челото, за да се възползваме каквото и да стане.“
Пилотите на Алпин Фернандо Алонсо и Естебан Окон споделиха, че обичат да се състезават в Баку
„Чудесна писта с много трудни завои и възможности за изпреварване“, обясни Алонсо. „След две последователни надпревари, в които задминаванията бяха сложни, е хубаво, че ще имаме повече шансове. На това трасе и двата предишни пъти съм се класирал извън топ 10 в квалификацията, но финиширах в точките. Това показва, че всичко е възможно, уикендът е наистина непредсказуем. Има няколко зони, където приоритетът е висока скорост, в средната част по-голямо значение имат аеропритискането и механичното сцепление.“
„Чувствам се все по-уверен с всеки изминал старт. Вижда се, че тази година се изисква известно време за напасването към нов отбор – за мен е същото. Колата вървеше добре на пистите в Портимао и Барселона, което ни дава увереност, че може редовно да взимаме точки.“
Окон допълни, че на пистата в Баку за разлика от други улични трасета може да се види битка на три или повече коли почти гума до гума по правите.
„Това прави надпреварата там толкова вълнуваща, тъй като има възможности да печелиш позиции. Малко е сложно да се открие правилният баланс за скорост на правите без да отнемаш твърде много аеропритискане, за да вървиш добре през някои от по-бавните криви“, каза още Окон.
Double views for this week’s #AzerbaijanGP poster! Do you have a favourite? (We can’t pick!)#RACEweek pic.twitter.com/LF112ed6i1
— Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) May 31, 2021