Стартирайки 11-и, Фернандо Алонсо (Ферари) спечели инфарктна победа в Гран при на Европа във Валенсия днес и наруши всякакви разпореди, като спря колата си пред публиката и с извадено испанско знаме направи шоу в стил Валентино Роси, докато вторият и третият днес Кими Райконен и Михаел Шумахер го чакаха на подиума.
Състезанието бе наистина невероятно за хората по трибуните и за по-голямата част от публиката бе чудесно, защото освен победата на Алонсо хората станаха свидетели на отпадане на Себастиан Фетел заради технически проблем и удар на Люис Хамилтън в самия край.
Минути преди старта организаторите се похвалиха, че на трасето има 51 456 зрители и общо 105 419 за уикенда, което бе отлична новина за тях. Зрителите се качиха сравнително късно на трибуните под жаркото слънце. Температурата на асфалта бе като тази вчера в квалификацията – 45 градуса.
На старта 12-ият Михаел Шумахер бе първият пилот, избрал да започне с твърдите гуми медиум. Алонсо, който бе пред него, изненадващо бе със софт. С твърди гуми беше и Марк Уебър,който след вчерашните проблеми стартира 19-и.
С отличен старт Фетел поведе от първата си позиция. До него втори тръгна чисто и Хамилтън. Пилотите на втора редица Ромейн Грожан и Пастор Малдонадо се бореха за третата позиция и надделя французинът. Зад тях бе тръгналият чудесно Камуи Кобаяши. Следваха Райконен и Нико Хюлкенберг, който едва успя да задържи вече взелия 3 места на старта Алонсо.
В началото Фетел летеше. За три тура избяга на цели 5,3 сек пред Хамилтън. Грожан пък бързо започна да притиска Люис. В 10-ата обиколка Грожан изпревари Хамилтън! Алонсо пък съвсем приближи Хюлкенберг.
Отново с проблеми и голямо износване на гумите Бътън спря в бокса още в 11-а обиколка, а в пита отиде и тръгналият с твърди гуми Перес. В 12-ата обиколка питстоп направи и Маса и сложи твърди гуми. Грожан доближи Фетел на 11,9 сек след 12-ия тур, а съотборникът му Райконен бе на гърба на Малдонадо и го атакува за петото място. Алонсо пък най-после изпревари Хюлкенберг и Андреа Стела му каза да натисне колкото може.
В 14-ата обиколка Кими изпревари Малдонадо, а напред Фетел поддържаше темпо с аванс от 13,6 сек пред Грожан.
Хамилтън спря в 13-ия тур и излезе девети зад Ди Реста.
Алонсо на свои ред изпревари Малдонадо и вече бе пети! Кобаяши, Райконен, Малдонадо заедно влязоха в бокса и испанецът се придвижи трети зад Фетел и Грожан, но на 23,1 сек. Фернандо спря в бокса в 15-ия тур и за разлика от повечето си съперници си сложи втория чифт нов софт, излезе на пистата пред Райконен и Кобаяши.
В 16-ата обиколка през пита мина и Фетел, който също сложи отново меки гуми. Шампионът се върна начело на колоната. Грожан не спря в бокса и за кратко го изпревариха Ди Реста и Розберг с гуми в по-добро състояние, но след като смени гуми французинът се върна втори. Алонсо пък си проби напред през втората група от пилоти без смяна и изпревари Уебър и Михаел Шумахер. Така класирането бе Фетел, Грожан, Хамилтън, Ди Реста (който не бе сменял гуми), Алонсо, Райконен, Малдонадо, Маса и цяла група пилоти, които летяха на метри един от друг. Бруно Сена бе завъртян от Перес и по чудо не стана меле. След смените си тръгналите с твърди гуми Шумахер и Уебър останаха 14-ти и 15-ти.
В 22-ата обиколка с новите си меки гуми Алонсо изпревари и Ди Реста. За него и Фетел стратегията бе ясна – два стопа, докато другите още можеше да опитат състезание с един, но очевидно твърдите гуми не бяха така издръжливи, както се надяваха в някои екипи. Ди Реста бе изпреварен и от Райконен и най-после спря в бокса в 24-ата обиколка.
Напред Фетел водеше с цели 20 сек пред Грожан, Хамилтън бе на още 6 и на още толкова Алонсо. Зад него бяха Кими, Малдонадо и Маса, който се защитаваше от Хюлкенберг.
В 25-ата обиколка Грожан на свой ред направи най-бърза обиколка. И той бе с меките гуми и стратегията на Фетел и Алонсо. Бътън спря за втори път в бокса в 26-ата обиколка и щеше да е невероятно, ако останеше без трети стоп.
Назад Верн удари Ковалайнен и гумите и на двете коли бяха спукани, а по пистата имаше парчета от тях. Заради тях в 28-ата обиколка на пистата излезе сейфти кар. Хамилтън и Алонсо спряха веднага в бокса. Механиците на Макларън отново се забавиха и испанецът, който бе с 4 сек по-назад, го изпревари. Фетел и Грожан също направиха вторите си смени за твърди гуми. Кими също спря и изпревари Хамилтън при колата за сигурност.
Пред него четвърти се нареди Даниел Рикиардо, който не спря в бокса. Комисарите обявиха, че ще разследват инцидента след финала. 25 обиколки преди края редът бе Фетел, Грожан, Алонсо, Рикиардо, Кими, Хамилтън и двете коли на Мерцедес, които бяха спирали по веднъж. Колите, затворени с обиколка, бяха освободени да изпреварят колата за сигурност и да заемат местата си в колоната. Работата с твърдите гуми щеше да реши всичко. Температурата на асфалта бе все така 45 градуса.
Състезанието бе рестартирано и без забавяне Алонсо изпревари Грожан, а Хамилтън задмина Райконен. До края на обиколката Фетел получи повреда и Алонсо бе лидер на колоната. Хамилтън пък се справи и с Рикиардо и зае трета позиция. Райконен и Шумахер също задминаха австралийския пилот, който трябваше все пак да спира. Мерцедес-ите и Уебър отново минаха през бокса, а напред Грожан и Кими притискаха съперниците си. Комисарите разследваха Хамилтън за пренебрегване на жълти знамена при удара на Фетел, но решиха, че няма повод за наказание.
В 40-ата обиколка и Ромейн Грожан спря с повреда в алтернатора!
Алонсо вече имаше аванс от 3,5 сек пред Хамилтън, а след смяната си с нови гуми Шумахер и Уебър си пробиваха път напред.
Гумите на Хамилтън свършиха и Кими го изпревари, а в предпоследната обиколка го атакува и Малдонадо. Последва удар и Хамилтън и Пастор също бяха аут от състезанието, което качи Михаел за първи път на подиума след завръщането му във Формула 1 и той бе толкова шашнат от случилото се, че заговори на английски на телевизионната пресконференция, когато му дадоха думата да говори на немски!!!