Фернандо Алонсо (Ферари) даде най-добро време в доста хаотичната първа тренировка на Съркюит ъф ди Америкас до Остин. Втори остана Дженсън Бътън (Макларън), а трети е Валтери Ботас (Уилямс).
Тренировката не можа да започне навреме. Първоначално стартът й бе отложен с 10 минути заради мъгла (при такива условия медицинският хеликоптер не може да излети). Това се случи още няколко пъти и общото отлагане достигна 40 минути. Самата сесия бе скъсена до един час. Хейки Ковалайнен пръв излезе на трасето след светването на зеления семафор, тъй като за него свободните тренировки са особено важни. Финландският пилот ще кара в Остин и в Сао Пауло за екипа на Лотус на мястото на сънародника си Кими Райконен и трябваше да свиква с Е21. Александър Роси получи шанс от Катерам да излезе пред родна публика, а Рудолфо Гонзалес бе в кокпита на Жул Бианки. Руснакът Данил Квят пък на практика стартира кариерата си във Формула 1, участвайки за първи път в официална тренировка през състезателен уикенд като част от екипа на Торо Росо.
Времето бе доста хладно – 16 градуса на въздуха и 20 на пистата. Пирели доставиха най-твърдите смеси в гамата си за този уикенд – хард и медиум. От компанията коментираха, че това е най-подходящата комбинация за характеристиките на трасето, както и че тази година знаят какво им предстои за разлика от миналия сезон.
Първото време на трасето записа Дженсън Бътън (Макларън) – 1:41.943 мин, докато съотборникът му Серхио Перес получи съобщение да загрее спирачките си. Повечето пилоти направиха опознавателни обиколки, а англичанинът свали до 1:39.493. Екипите не бързаха въпреки съкратеното време за подготовка. Точно когато Квят излезе на трасето обаче, се появи червено знаме. Минути по-късно рейсконтролът съобщи, че прекъсването е заради допълнителни проблеми с медицинския хеликоптер. По информация на ВВС го нямаше на трасето, ФИА не знаеха къде е, макар да били наясно, че е излетял. Нямаха идея и защо не е пристигнал на пистата. Според други източници пък медицинският хеликоптер присъствал на трасето в началото на тренировката, но се повредил и сесията била спряна, когато пилотът уведомил рейсконтрола. След това отнело по-дълго от очакваното да пристигне друга машина. Само петима пилоти имаха времена до този момент – Бътън, Перес, Нико Хюлкенберг, Роси и Шарл Пик.
– Имаме програма, която явно няма да успеем да изпълним. Очакваме, че пистата е със значително по-добро сцепление от миналата година, когато бе напълно нова. Ще работим по баланса на болидите си, трябва да видим какво е поведението им. По-нататък през уикенда ще се стопли, като това също ще влияе на баланса. Въпросът е как ще компенсираме спрямо условията днес, когато е по-хладно – коментира шефът на Мерцедес Рос Браун.
Тимът от Бракли губеше ценно време, тъй като Люис Хамилтън е с ново шаси, след като механиците откриха две пукнатини в това, с което бе в Абу Даби. Ковалайнен пък обясняваше на екипа си в Лотус какви промени иска в позицията си. На него му бе взета мярка за седалка само преди ден и финландецът вероятно не се чувстваше съвсем комфортно. Грожан пък имаше грижи с предна дясна спирачка.
Хеликоптерът най-накрая се появи и имаше малко над половин час за работа. Настроението на пилотите бе обобщено от Даниел Рикиардо, който на въпроса дали е готов отговори:
– Готов съм от час и половина.
Пилотите бяха с най-твърдите гуми хард. Алонсо излезе пръв с 1:38.767, докато Хюлкенберг се обади, че Заубер-ът му е с нестабилна предна част и предна лява гума се поврежда сериозно. Грожан имаше известни притеснения за налягането в своите гуми, но рейсинженерът му Аяо Комацу каза, че няма нищо тревожно. Фернандо подобри постижението си до 1:38.343. В Мерцедес имаха проблем с измервателната система, но бяха засекли, че Хамилтън губи две десети от секундата спрямо Нико Розберг в първи завой и още толкова в четвърти. На Ред Бул-ите пък бяха монтирани въртящи се камери, а в екипа не се съсредоточиха върху времена, а върху работа по колите си. Уебър попита дали всичко е наред със спирачките му, тъй като изпускаше задната част в началото на обиколката, но го успокоиха, че просто загряват по-бавно.
Алонсо остана най-бърз до края на тренировката, следван от Бътън и Ботас. Четвърти се нареди Естебан Гутиерес (Заубер), следван от пилотите на Мерцедес Розберг и Хамилтън. Фелипе Маса бе седми пред Уебър, Хюлкенберг и Пастор Малдонадо.