Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алонсо отговаря на въпроси на фенове II

Алонсо отговаря на въпроси на фенове II

31
0
Фернандо Алонсо

Това е втората част от отговорите на Фернандо Алонсо на въпроси от фенове относно професионалния му живот.

@Artu_Code: Не мислиш ли, че е по-добре да се кара бавно на много мокра писта за радост на зрителите, отколкото да не се кара въобще?

ФА: Хехехе, бавно каране в квалификация от Формула 1 – мога веднага да ти кажа, че е невъзможно. Бавно и квалификация не могат да съществуват в едно и също изречение. Днешните болиди от Формула 1 с настоящата аеродинамика и гуми са подготвени за определено количество вода в дъждовен ден; това бе проблемът последните няколко пъти в състезания или тренировки, които бяха спирани. Просто е невъзможно да направиш обиколка. Ако, както казваш, удовлетвориш зрителите, цената е да заложиш на карта живота на 22 пилоти… В такъв случай не мисля, че си заслужава. Единствената възможна опция, колкото и да влияе на всички, е да се рестартира час по-късно или на следващия ден.

@Manuelmd17: Защо на някои пилоти им се завива свят в симулатори?

ФА: Реакция на съзнанието. При работа в симулатор изображението, което пилотът вижда на екрана, в известна степен не кореспондира с погледа или силата в паметта му от ситуация, когато реално е управлявал болида. Мозъкът получава неочаквана стимулация и реагира като се защитава. В този случай защитата е под формата на замайване и гадене.

@charlessultana: Какъв е нормалният ти режим в деня на състезанието? Тоест кога пристигаш на трасето, хранения/упражнения, срещи с инженерите и т.н.

ФА: Предполагайки, че говорим за състезание, стартиращо в 14:00 часа, ето каква би била програмата (до надпреварата, след това се срещаме с медиите, инженерите…):

– Закуска: 08:30 ч.

– Писта: 09:00 ч.

– Спонсори/събития: 09:30 ч.

– Обяд: 10:30 ч.

– Среща за стратегията: 11:00 ч.

– Поздрави към феновете: 12:20 ч.

– Разтягане/преобличане: 13:00 ч.

– Загряващи обиколки: 13:30 ч.

– Състезание: 14:00 ч.

@Express91: Как виждаш сезона след лошия си късмет в последното състезание? Възможностите ти налице ли?

ФА: Нещата изглеждат добре; възможностите ми, разбира се, са все още налице. Освен това статистиката показва, че има две или три отпадания на сезон – ето защо е логично, че няма да финишираме и в някоя друга неделя. Това е логично и очаквано. Сезонът е много дълъг, изминали са две Гран при! Същото се случи с Розберг в Австралия, с мен в Малайзия… Случва се на всеки.

@Ath0506: Вярваш ли, че разполагаш с кола, която е в състояние да печели състезания без да са нужни изключителни представяния като миналата година?

ФА: Всяка победа изисква изключително представяне. Надявам се тази година отново да имам шанса да печеля надпревари.

@xisu_99: Защо смяташе, че е по-добре да останеш на пистата, отколкото да влезеш за питстоп?

ФА: В ретроспекция, след като вече си видял резултата, е лесно да кажеш, че щеше да е по-добре да направя питстоп. Но това решение бе взето в рамките на секунди, през които смятахме, че мога да издържа още една обиколка, за да извлечем максимума от бокса и да сложим и сухи гуми. При всички положения симулациите показват, че яко бях спрял да сменя носа, щях да финиширам девети или десети, така че не загубихме нищо. Проблемът не бе, че не влязох; щетите бяха причинени при удара и това е нещо, което ще се опитаме да избягваме в бъдеще… ; )

@davidgg92: Какво си мислеше, когато вървеше на правата с 300 км/ч, а носът ти падна?

ФА: Мислех да не се ударя в Уебър. Предните ми гуми не бяха в контакт със земята, вървях с 280 км/ч и имаше риск да помета Марк, а това щеше да е много опасно. За щастие колата продължи направо.

@tomeu_bover: Говори ли с Уебър, след като той се сети за теб на подиума?

ФА: Често разговарям с Марк. Благодаря, че се сети. Надявам се да споделяме много подиуми в бъдеще.

@nkmadrid: Беше ли победата на Монца с Ферари толкова специална, колкото тази във Валенсия, като се има предвид как я постигна и подкрепата, която получи от всички?

ФА: Да, това бяха две много специални победи. Помня ги с особени емоции. Когато се състезаваш у дома – а смятам и двата старта за домашни – получаваната подкрепа прави всичко уникално.

@MoleroPhoto: Кой е най-трудният ти момент в F1? Макларън 2007, Минарди 2001 или Бенетон 2002?

ФА: Най-трудният ми „момент“ дойде през 2002 г., когато бях тест пилот в Рено. Да заемаш тази роля и да гледаш състезанията отстрани, по телевизията, направиха този сезон най-трудния от всички.

@hanc0502: Каква е най-голямата цел в F1 кариерата ти? Онази, която след като се оттеглиш, ще кажеш: НАПРАВИХ ГО! (ТИ СИ НАЙ-ДОБРИЯТ)

ФА: Благодаря, @hanc0502! Е, като започвах, исках да съм световен шампион и го постигнах. Ето защо, когато се оттегля, ще мога да кажа: Направих го! ; )

@lapolemista: Би ли приключил кариерата си в F1 или би искал да се състезаваш в други шампионати преди да се оттеглиш?

ФА: Това е нещо, което още не съм решил. Зависи как ще се чувствам, когато дойде моментът, личната ми ситуация… Сигурен съм в това, че ако продължа да се състезавам, ще е за забавление повече, отколкото за каквото и да е друго. Но ще видим! В мен има още много F1 живот!

@jodieparker_: Би ли искал да приключиш кариерата си във Ферари?

ФА: Да, това ще направя. Това е най-добрият отбор в света, няма нищо над Ферари.