Прогрес, но не и революция в представянето си очаква Фернандо Алонсо преди Гран при на Турция, 7 кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2009 г. Отборът му Рено е с нови компоненти в автомобилите си, но испанецът не смята, че ще напредне особено в класиранията, обясни самият той днес на пистата Истанбул парк.
– Имаме някои нови части в колата си, аеродинамични елементи, особено в предното крило. Знаем, че съперниците ни също ще са напреднали [спрямо последния старт], така че не очакваме революция по отношение на позициите си, които може би ще остана същите. Не спираме да работим, но ще разберем каква е реалната ни позиция в събота. Надяваме се на известен прогрес този уикенд.
Двукратният световен шампион призна също така, че не му е лесно да се бори за места в средата на колоната, след като в продължение на три последователни години водеше битка в челото за победи и за короната. Що се отнася до наваксване разликата до тима на Браун Гран при както от Рено, така и от останалите отбори в F1, то Алонсо също не е оптимист.
– Според мен Браун не карат на границата на възможностите си през всичките 100% от състезанията. Мисля, че контролират темпото много добре. Когато се прегледат времената по обиколки в една цяла надпревара, се вижда точно кога натискат здраво и кога просто внимават. Винаги имат какво да направят [за да отговорят на внезапно възникнала ситуация].
Браун просто имат без съмнение най-добрия автомобил, с прекрасна аеродинамика, добро механично сцепление, наистина могат да атакуват бордюрите и т.н. Освен това нямат механични проблеми, стартовете им са чудесни – в момента просто нямат слабо място. Най-добрите са във всяка област, което си е впечатляващо – заяви Фернандо.
При това положение, смята испанецът, шампионатът може да приключи чисто математически след 12-13 старта. Според него също така промените в правилата не са подействали според очакванията.
– В момента виждаме, че класиранията вървят отбор по отбор – два Браун-а, два Ред Бул-а, две Тойоти и т.н., въпреки че по отношение на времената постиженията са много близки. Не е като миналата година например – веднъж бият Макларън, после Ферари, BMW взимат състезание. Борбата беше различна, а накрая останаха [Роберт] Кубица, [Люис] Хамилтън и [Фелипе] Маса – трима пилоти от различни екипи се бореха за титлата. Сега битката е между съотборници, което не е добре – каза Алонсо.