Фернандо Алонсо с Ферари бе най-бърз във втората тренировка преди неделната Гран при на Германия на пистата Хокенхайм, като изпревари само с 29 хилядни от секундата Себастиан Фетел с Ред Бул.
Трето време постигна Фелипе Маса с второто Ферари пред Марк Уебър (Ред Бул). Зад тях се наредиха пилотите на Мерцедес Нико Розберг и Михаел Шумахер, което обнадежди съвсем не многобройната публика по трибуните. Лидерите в шампионата от Макларън останаха съответно седми – Люис Хамилтън и 15-ти – Дженсън Бътън.
След дъжда сутринта втората тренировка започна на сухо и всички бяха с твърдите гуми от типа хард. Уебър отново бе един от първите на пистата в по-дълга серия. На колата му бе монтирано новото предно крило, а на пистата имаше още мокри участъци и на един от тях най-бързият от преди обяд Адриан Сутил едва удържа колата на пистата, но след това даде най-добро време от 1:20.911 мин, а след това слезе и под 1:20 мин.
Бътън също излезе по-рано в опит да стабилизира задната част на колата си, която отново с новите ауспуси на пода бе нестабилна сутринта. В същото време механиците още оправяха колата на Люис Хамилтън след катастрофата му в първата тренировка.
И Алонсо излезе сравнително рано с твърдите гуми, от които имаше два комплекта, тъй като сутринта всички караха само с такива за мокро. Температурата на асфалта вече бе 23 градуса. Фернандо започна с пето време, точно пред Уебър след 5 обиколки, но след още един тур поведе – 1:18.307 мин.
След като загря гумите си в 7 обиколки и Дженсън подобри времето си сериозно и стигна до втора позиция 1:18.833 мин. Той бе доволен вече от грипа на сухо.
След тур обаче Маса го изпревари и зае място зад съотборника си.
В началото на тренировката Нико Розберг и Михаел Шумахер още търсеха решение как да накарат новото задно крило да работи и успяха. Михаел зае трета позиция зад Ферари, но Нико счупи своето ново предно крило в гумените колове на първия завой и спря в бокса.
След още около 30 минути Уебър пак пръв от лидерите сложи и меките гуми от типа супер софт. В същото време Фетел оставаше с твърдите. В този момент обаче отново запръска и времето на австралиецът бе доста слабо. Фетел остана на пистата, макар че резултатите му бяха около 17-а позиция. Дъждът се размина и Фетел, който също бе с новото предно крило, подобри скоростта си, но излетя от пистата на влизане в стадиона, където още имаше капки дъжд. Кубица реши да изчака подобряване на времето, но пилотите на Уилямс и Заубер решиха да продължат активно работа и правеха обиколки с темпо на около секунда под топ времето на Алонсо между 6-а и 9-а позиция. Нико Хюлкенберг обаче стигна до второ място след добра серия.
Уебър отново излезе с вече ползвания комплект меки гуми и въпреки това поведе с време 1:17.840 мин. В следващата обиколка бе още по-бърз в първите два сектора, а като направи и рекордна трета част стигна до 1:17.409 мин.
Алонсо също сложи меките гуми и направи 1:17.329 мин, Марк обаче продължи да вдига скоростта – 1:16.585 мин и отново оглави класирането. Маса на свой ред бе по-бърз от Алонсо в първата си обиколка със супер софт, но бе на половин секунда от времето на Уебър.
В следващия си тур Алонсо бе с топ време във втория сектор и си върна второто място, показвайки че Ферари все още загрява гумите по-бавно от Ред Бул, но има добра скорост. Маса на свой ред бе още по-бърз, а след още тур Фернандо отново оглави класирането с 1:18.265 мин, което бе по-добро време от това на Уебър с 320 хилядни. Маса пък стана втори.
Фетел бе още в бокса след само с 8 тура от първата си серия с твърди гуми.
Петров показа добра скорост в края на втората си серия от турове, направена с меките гуми и даде пето време.
След почти един час на пистата с меки гуми вече бе и Михаел Шумахер, като зае четвърта позиция. На пистата излезе и Фетел с меките гуми, който както и Уебър бързо даде топвреме – трето (1:16.609 мин), но в следващия тур напусна трасето и не вдигна скоростта. В следващия тур вече бе втори само 0,029 сек зад Алонсо и се прибра. Към края Уебър продължи работа с меките гуми, за да се анализира по-добро тяхното поведение, без да подобри логично скоростта си. Шумахер също остана с меките и се оплака от грейнинг на предните гуми, заради който излетя от пистата. Алонсо и Маса също излязоха на пистата в последните 20 минути с вече ползвани гуми и не бяха бързи, като в края обаче Фелипе сложи отново твърдия тип.
12 минути преди края механиците бяха готови най-после с колата на Хамилтън и той тръгна с твърдите гуми в първа серия. В това време Бътън сложи меките гуми, но оставаше 14-ти. Люис стигна първо 18-а позиция, с втория тур бе 15-и с нестабилност в последния завой. Малко по-късно стана и 13-ти и в самия край бе с топвреме във втория сектор от всички, въпреки че бе все така с твърдите гуми, а обиколката го прати 7-ми. 6 минути преди финала Уебър използва и вторите си твърди гуми за деня, но този път логично нямаше как да е по-бърз от времена със суперсофт. Още повече, че на фибата Трули получи повреда и имаше жълти флагове. Все пак Марк подобри времето си във втория сектор.
Видяното днес обеща наистина отлична борба през уикенда, който не изглежда решен в полза на Ред Бул.