Фернандо Алонсо с Ферари бе най-бърз и във втората тренировка преди неделната Гран при на Белгия на пистата Спа-Франкоршамп. С обиколка в последните секунди той изпревари Адриан Сутил (Форс Индия) и Люис Хамилтън (Макларън). Както се очакваше, на това трасе лидерите в шампионата от Ред Бул не бяха така бързи, както в предишните състезания: Себастиан Фетел остана пети, а Марк Уебър е едва 18-ти.
Тренировката бе доста напрегната, с много промени във времето, но в крайна сметка в голяма степен на сух асфалт към края се потвърдиха прогнозите за силно представяне на Макларън, Ферари и Форс Индия, чийто коли и миналата година вървяха отлично на това трасе.
В началото отново валеше, но дъждът намаля и слънце дори започна да пробива.
Фелипе Маса с Ферари поведе в първите серии от обиколки с гуми за мокър асфалт – 2:04.070 мин. Алонсо пък сложи гуми интермедия и даде втори резултат в първия си тур на 0,8 сек. В следващия тур слезе до 2:00.481 мин, а след още един тур мина границата от 2 минути – 1:59.490, оглавявайки класирането.
Михаел Шумахер продължи интензивните си изпитания на новия дифузьор от сутринта, но бе още с гуми за екстремно мокро. Хамилтън обаче се появи с интермедии и на свой ред поведе с 1:59.397 мин. Второ време даде Сутил – само на 0,091 мин. В същото време на завоя Риваж Тимо Глок и Витантонио Лиуци излетяха от пистата и германецът остана в пита да гледа работата на съперниците си.
Алонсо вдигна още темпото си с интермедии и бе само с 3 хилядни от секундата зад Сутил.
След първите 30 мин условията се подобриха още и с нови интермедии Маса и Кубица излязоха наред. Роберт поведе с 1:58.311 мин, а бразилският пилот бе с 1:58.490 мин. Между тях влезе и рожденика днес Марк Уебър, докато Фетел бе едва 13-и, също с една серия с интермедии за първия час.
Нико Хюлкенберг обясни на тима си, че този тип гуми се износват бързо и практически само Алонсо успя да направи бърза обиколка в по-късна част от серията си.
Шумахер също сложи интермедии и зае четвърта позиция на 0,9 сек от Кубица.
Механиците на Форс Индия смениха носа на Лиуци и той имаше възможност да продължи работата си в тренировката, а съотборникът му Адриан Сутил поведе с нов комплект гуми и ново най-добро време за интермедии – 1:58.149 мин, но веднага след това се прибра, защото, както обясни пилотът, след един тур се получава огромен грейнинг на предните гуми.
Нико Розберг също направи добра серия и зае място да Михаел.
В средата на времето Хайме Алгерсуари с Торо Росо пръв опита пистата със сухи гуми и веднага даде трето време, а след една обиколка поведе – 1:55.329 сек! Камуи Кобаяши със Заубер също бе със сухи гуми и на свой ред излезе напред 1:53.678 мин. Буеми също влезе в челото.
Механиците на Ферари смениха задното крило на Алонсо преди да пуснат отново, но с интермедии. Час след началото испанецът излезе отново със сухи гуми. Ползва ги в две серии и във втората бе супербърз във втория сектор, като постигна резултат на 0,3 сек от топвремената на съперниците си с мекия тип сухи гуми.
В същото време почти в средата на времето Макларън качиха не просто сухи, а направо меки гуми върху колата на Бътън, за да не се губи време за толкова важното събиране на данни днес заради многото датчици за анализ на потоците около дифузьора. Дженсън започна с трето време (1:53.719 мин) и веднага след това поведе логично с 1:51.137 мин, а след още един тур вече бе с 1:49.755 мин. Малко по-късно излезе отново в нова серия с тези единствени меки гуми за днес, което очевидно бе важно.
Маса още с твърдите гуми бе по-бърз от Дженсън във втория сектор и като цяло даде второ време зад шампиона. В същата част на пистата бърз бе и Кубица. Двамата на два пъти си размениха позициите, като Роберт свикваше все повече с използваната днес за първи път система F-duct.
Марк Уебър също бе вече със сухи гуми, но след 3 обиколки загуби за момент скорост.
Хамилтън на свой ред, както и съотборника си, излезе много рано с гуми софт и бе невероятно бърз, като поведе с 1:49.248 мин и след това се прибра, карайки само в серия от 3 тура.
И Фетел пробва меките гуми, но буквално ги унищожи при спирането на Ле Комб. Уебър пък изчака чак до края и попадна в трафик.
Сутил отново бе много бърз и отново зае второ място, като за разлика от Хамилтън остана на пистата и дори бе по-бърз като поведе с 1:49.157 мин, използвайки твърдите гуми.
15 минути преди финала тренировката бе спряна заради излезли в близост до пистата зрители. 4 минути преди изтичане на времето пистата отново бе отворена за последните обиколки и Ферари, Рено, Ред Бул сложиха меките гуми, а Макларън – твърдите. Но всички имаха шанс само за един бърз тур.
Двете Ферари-та излязоха първи от пита, за да е чистата пистата пред тях и Алонсо постигна най-доброто време за деня – 1:49.032 мин. Сутил също подобри времето си с меките гуми и бе по-бърз в последния сектор с по-голямата мощ на двигателя си Мерцедес, но остана втори.