Себастиан Фетел (Ред Бул) спечели квалификацията за Гран при на Канада, а от първа редица до него ще потегли Фернандо Алонсо (Ферари). Трети е съотборникът на испанеца Фелипе Маса.
Квалификацията започна при 22 градуса температура на въздуха и 25 на трасето. Бе облачно, но дъжд не се очакваше.
Пилотите на водещите екипи направиха по една по-дълга серия от обиколки в Q1, като забележителното бе, че най-добрите постижения на Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел бяха съответно четвърта и трета бърза обиколка на двамата.
Витантонио Лиуци се завъртя минута преди края на първата част, но за късмет не се удари, макар да излетя с висока скорост от трасето. Михаел Шумахер пък буквално прелетя над шикан, без обаче да повреди пода на Мерцедес-а си.
Алонсо остана най-бърз в Q1 с 1:13.822, следван от Фетел, Маса, Хамилтън, Бътън и Уебър. Жером Дамброзио не покри 107% от времето на испанеца и от стюардите зависи дали ще го пуснат да стартира утре (тъй като от Върджин най-вероятно ще отправят такава молба към тях).
Карането на Хайме Алгерсуари, непрескочил началния сегмент, също предизвика обсъждания – в падока вече се прокрадват слухове, че може да бъзе заменен в Торо Росо. Испанецът не си помогна с много грешки и изпускане на болида днес.
Във Ферари обмисляха в началото на Q2 два варианта за действие (като повечето останали отбори): по едно излизане със софт и суперсофт или директни бързи обиколка с най-мекия тип гуми. Алонсо и Маса останаха последни в пита, като в крайна сметка испанецът сложи суперсофт на колата си. Същия избор направи и съотборникът му.
Единствено пилотите на Ред Бул пък дадоха по-добри времена във втори бърз тур преди Маса да направи същото и да излезе начело в подреждането. В крайна сметка водещите тимове направиха само по една серия преди да се стигне до решителните 10 минути. Фелипе остана на върха пред съперниците от Ред Бул, Алонсо, Хамилтън, Розберг, Бътън и Шумахер. Състезателите на Рено Виталий Петров и Ник Хайдфелд допълниха топ 10.
В Q3 всички направиха по едно излизане със суперсофт, след което използваха и по още един комплект от тези гуми. На финала пилотите на Ферари дадоха всичко от себе си, но то не бе достатъчно, за да победят най-бързото време на Фетел.
В квалификацията пък стана очевидно, че има екипи като Макларън с компромисни настройки заради очаквания утрешен дъжд. Сред реглажите обаче не са включени тези на подвижното задно крило (DRS), тъй като в случай на валеж неговото използване е забранено.