Слухове за стачка на пилотите във Формула 1 се носят в дните преди Гран при на Франция, като причината е твърде високата (според състезателите) такса за суперлицензите, задължителни за тази категория на автомобилния спорт. От началото на 2008 г. стойността на разрешението на карат в шампионата се отскочи от 1725 на 10 000 евро. Освен това се плаща допълнително за всяка точка, спечелена от съответния пилот предходната година – за един пункт се дават 2000 евро. Така световният шампион Кими Райконен (Ферари) например се е разделил с общо 230 000 евро (от които 220 000 са за спечелените от него 110 точки). За Фернандо Алонсо (Рено) и Люис Хамилтън (Макларън) лицензът е излязъл по 228 000 евро.
Последният пример, който се цитира обаче, е Роберт Кубица (BMW Заубер). Полякът в момента е начело на класирането при пилотите с 42 точки и само дотук сметката му вече е 94 000 евро, без да се смята, че той ще продължи да печели точки. В същото време Кубица далеч не получава заплата като на Райконен или Алонсо.
Случаят се коментира доста усилено в падока на пистата Маникур, където тази неделя е осмият кръг от тазгодишния световен шампионат във Формула 1. Специалният пратеник на Club F1 Иван Тенчев вече получи и първия коментар относно стойността на лицензите, при това от един от хората, платили най-много – двукратният световен шампион Фернандо Алонсо:
– В интерес на истината сумата наистина е много голяма – заяви испанецът. – Аз лично съм си платил лиценза за тази година, но не на всички им е толкова лесно. И ако ще изтъкнете колко висока ми е заплатата, то не трябва да се забравя, че има пилоти, на които заплатите им са кажи-речи колкото им искат за лиценз.
Асоциацията на пилотите е насрочила среща с президента на ФИА Макс Мозли за след надпреварата на Маникур, но преди Формула 1 да пристигне във Великобритания. Реална опасност пилотите да откажат да карат едва ли има за момента, но недоволството им е явно.