В сравнително добро настроение, но не и твърде оптимистично настроен за предстоящата Гран при на Монако, Фернандо Алонсо заяви, че основната цел за него и екипа му Рено е класиране в топ 5. Двукратният световен шампион бе 9-и в първата и 11-и във втората свободна тренировка преди неделния старт от Формула 1 в Княжеството.
– Не е особено хубаво да си така близо до бариерите. Не е нещо, на което се радвам много, тъй като е малко стресиращо. Но винаги е чудесно да сме в Монако. Чувството да се карат тези коли тук е различно както по отношение на концентрацията, така и по отношение на прецизността в състезателните линии. В петък правим възможно най-много обиколки. От гледна точка на пилотите се поемат някои рискове, променят се някои неща в начина на преминаване на определени места и т.н. – обясни Алонсо.
Испанецът допълни, че се е опитал да не променя твърде много неща в автомобила си, тъй като настройките му са били добри още от началото на свободните сесии. Поведението на гумите също е очаквано – суперсофт са по-бързи, но малко по-твърдият тип е по-добрият избор за състезанието, тъй като е по-издръжлив, заяви Алонсо, допълвайки, че въпреки очакваните резултати пробите не бива да се прескачат.
– Първата петица или шестица е абсолютният максимум тук [в квалификацията], а в състезанието ще се борим за последните позиции с точки. Топ 5 остава целта ни този уикенд – каза още той. – Монако е добра възможност за нас. Още с пристигането си в Барселона бяхме наясно с възможностите си. В Турция мисля, че сме някъде между осма и десета позиция, както в първите пет старта. Но тук, ако направиш добра обиколка в квалификацията, може да се класираш 4-и например и тук точно е възможно да задържиш тази позиция и в надпреварата.
Не бе подминато и изявлението му от вчера, че няма да кара във Формула 1, ако автомобилните производители се оттеглят от спорта. На въпроса дали не би обмислил да кара в някакви други серии, като например в Америка или Льо Ман, отговорът бе:
– Първо трябва да видим какво ще стане в следващите две-три седмици. След това ще видим. Както вече казах, ако производителите се оттеглят от спорта, то той вече няма да е Формула 1, няма да става дума за технологии, подобрение и за най-високата категория автомобилен спорт. От чисто пилотска гледна точка въобще не мисля да карам в категория, която не е най-добрата възможна.