Техническият директор на Мерцедес Джеймс Алисън определи последния питстоп на Люис Хамилтън в Гран при на Бразилия като глупаво решение и новобранска грешка на тима.
Британецът се движеше на 2-а позиция зад Макс Верстапен. Тогава обаче на трасето излезе кола за сигурност за втори път заради инцидента между Шарл Льоклер и Себастиан Фетел.
От разговора по радиото стана ясно, че състезателният инженер на Хамилтън – Пийт Бонингтън на два пъти пита пилота дали иска нови гуми, като му казва, че ще загуби 1 позиция. След кратка пауза Хамилтън отговаря, че решението е на отбора. Но след това казва, че ще влезе в бокса.
От Мерцедес обаче изчислиха грешно, че Хамилтън ще загуби само 1 място (спрямо Албон), ако спре за софт. След като Люис мина през пита и постави меки гуми, той се озова 4-и, зад Алекс и Пиер Гасли.
При рестарта шампионът бързо изпревари пилота на Торо Росо. Но след това при опита си да задмине Албон, британецът го удари, за което получи наказание от 5 секунди.
„Имайки не най-бляскавото състезание до момента, направихме нещо изцяло грешно. Смятахме, че ще загубим едно място за сметка на това да имаме свежи гуми при наличието на достатъчно обиколки да си върнем загубеното и да атакуваме първото място, обясни Алисън.
– Но това не се оказа коректно, тъй като загубихме 2 места, като не бяхме взели предвид Гасли. А освен това с многото останки на пистата, имаше нужда от много повече обиколки зад колата за сигурност, отколкото очаквахме. Допуснахме новобранска грешка.“
Според Алисън грешката е изцяло на тима, тъй като той е предложил на Хамилтън да влезе в бокса за гуми софт, заблуждавайки го колко точно места ще загуби. „Още след излизането на Люис от бокса зад Гасли си зададохме въпроса: Защо направихме това“, завърши Джеймс.
LAP 68/71
Hamilton pits and drops to P4
That leaves us with Verstappen, Albon and Gasly as our top three#BrazilGP ?? #F1 pic.twitter.com/vQylVlTAUE
— Formula 1 (@F1) November 17, 2019