Макс Верстапен и Люис Хамилтън вече не искат да обсъждат инцидента помежду си от началото на Гран при на Великобритания и това е разбираемо – случилото се бе основна тема в продължение на две седмици след надпреварата на пистата Силвърстоун. Председателят на асоциацията на пилотите във Формула 1 (GPDA – Grand Prix Drivers Association) Алекс Вурц обаче посочи пред Скай Спортс, че подобни сблъсъци е имало и винаги ще има. Спорове около тях също, тъй като при съставянето на правила е невъзможно да се предвидят всички възможни ситуации.
„Има ли достатъчно яснота в правилата? Сложен въпрос, защото вариантите за развитие на събитията са безкрайно много. Това са състезания. Регламентът не е като правилата за движение по пътищата, които трябва да са пределно конкретни и строги, тъй като от тях зависи безопасността ни. На състезателната писта се борим един с друг. А част от същността на надпреварата е, че контактът е неизбежен. Това важи за цялата история на автомобилните надпревари. Гледали сме великолепни битки между [Аертон] Сена и [Ален] Прост, сега наблюдаваме такива между Люис [Хамилтън] и Макс [Верстапен]“, заяви Вурц.
„Не е необходимо правилата да се изменят непрекъснато. Има стюарди на ФИА, единият от които е специално поканен пилот. Всички инциденти се разглеждат от минимум 4 души. Рейс директорът е в ролята на полицая, който да посочи, че нещо се е случило. Стюардите гледат записи. Имат право да преглеждат телеметрията на пилотите, да ги извикат за показания, както и представители на отборите им.“
„Стюардите винаги са критикувани – също като съдиите във футбола, но системата работи прилично добре. Решенията им станаха по-последователни. Ние от GPDA се срещаме с ФИА и анализираме различни ситуации, инциденти, случаи. Заедно изясняваме кое е приемливо и кое не.“
„Люис и Макс се уважават един друг. Срещал съм се с тях, те са невероятни пилоти. Сега сме свидетели на двубой между двама от най-добрите състезатели в историята на автомобилния спорт. Освен това напрежение изпитват не само те, но и шефовете на отбори, мениджърите. Затова когато емоциите са силни, се появява някоя реплика или интервю, жест или нещо подобно… Но главното – и съм убеден в това – е, че пилотите уважават съперника си, особено ако е талантлив като Макс или Люис.“
„Освен това ние, състезателите обсъждаме всичко помежду си. Има по какво да работим, за да постигнем още по-постоянна работа на стюардите и последователност в решенията им. Дори леко вглеждане в детайлите обаче сочи, че в много случаи определени инциденти изглеждат подобни, а в крайна сметка се оказват съвършено различни.“
„Може ли да има повече постоянство? Да. В тази област работим с ФИА и приветстваме техните инициативи за общи срещи със стюардите, за да разглеждаме случилото се и заедно да взимаме решения, водещи до повече последователност. Винаги ли ще са справедливи? Не. Това още не сме го постигнали, но стремежите ни са в тази посока.“
View this post on Instagram