Начало MotoGP News Алейш Еспаргаро с най-добро време в първия ден от тестовете на Сепанг

Алейш Еспаргаро с най-добро време в първия ден от тестовете на Сепанг

301
0
Алейш Еспаргаро
Алейш Еспаргаро, снимка Мишлен

Aлейш Еспаргаро беше най-бърз в първия ден от предсезонните тестове на пистата Сепанг. Пилотът на Априлия записа най-добро време за 1:58.371, като изпревари с 13 хилядни своя сънародник и съотборник Маверик Винялес. Трети финишира Алекс Ринс със Сузуки, следван от Енеа Бастианини (Грезини Дукати) и Йохан Зарко (Прамак Дукати).

Двамата пилоти на Априлия не скриха задоволството си от новата версия на мотора RS-GP. Алейш и Маверик направиха общо 98 обиколки през този ден и водеха през почти цялото време. В деветата си обиколка по-големият брат Еспаргаро записа най-бързата обиколка, която бе близо до рекорда на трасето.

Денят започна добре и за Сузуки. На пистата бяха Алекс Ринс, Жоан Мир и Силван Жинтоли. Тримата завъртяха около 180 обиколки. Ринс претърпя инцидент на девети завой. За щастие това не му попречи да запише трети резултат през днешния ден.

Мир също се движеше в челната петица в началния етап, преди да загуби няколко позиции. Той тества новият двигател и шаси, които оставиха много добри впечатления след изпитанията на Херес.

Ситуацията в Дукати бе малко по-различна. Нито един от водещите пилоти на марката не се бореше за запише топ време. Вместо това те тестваха новия двигател и ауспух, които бяха в моторите на Баная, Милър и Зарко. Най-бързото време записа Енеа Бастианини от тима на Грезини. Той караше миналогодишния мотоциклет на Дукати. Зад него остана Йохан Зарко, а последното Дукати в топ 10 бе това на Марко Безеки от тима на Валентино Роси. Италианецът бе най-силният новобранец през първия ден от тестовете на малайзийската писта Сепанг.

Ямаха правеха всичко възможно, за да наваксат изоставането си на дългите прави. Японският производител се опитва да изтръгне възможно повече мощност от новия двигател. Също така се видяха няколко промени по аеродинамиката, които целят още по-добра скорост в завоите.

Действащият световен шампион Фабио Куартараро бе най-предно класирания пилот на Ямаха. Французиът завърши на шесто място. Останалите мотори на марката остана извън топ 20.

Най-забележителното нещо за Хонда бе завръщането на Марк Маркес. Шесткратният световен шампион в MotoGP се възстановяваше от проблем със зрението. Първо той се отправи на пистата с мотора от 2021, за да свикне по-добре с пистата Сепанг. Не след дълго той изпробва и новия прототип, който ще бъде представен на 8 февруари. Марк катастрофира на девети завой, но това не попречи да финишира осми и да направи 62 тура. Зад него бе неговият съотборник Пол Еспаргаро.

Най-бързият пилот на заводския тим на КТМ за пореден път бе Брад Байндър. Южноафриканецът завърши деня 14-ти, докато Мигел Оливейра даде 16-то време. Двамата фабрични състезатели бяха фокусирани върху тестването на новия двигател и аеродинамика. Пред Байндър завърши новакът Раул Фернандес от екипа на КТМ Теch 3. Съотборникът му Реми Гарднър остана в дъното на класирането. Австралиецът се възстановява от счупване на китката по време на тренировка.