Aлейш Еспаргаро беше най-бърз в първия ден от предсезонните тестове на пистата Сепанг. Пилотът на Априлия записа най-добро време за 1:58.371, като изпревари с 13 хилядни своя сънародник и съотборник Маверик Винялес. Трети финишира Алекс Ринс със Сузуки, следван от Енеа Бастианини (Грезини Дукати) и Йохан Зарко (Прамак Дукати).
Your top two from today ✌️#SepangTest pic.twitter.com/OFBoSAzer9
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) February 5, 2022
Двамата пилоти на Априлия не скриха задоволството си от новата версия на мотора RS-GP. Алейш и Маверик направиха общо 98 обиколки през този ден и водеха през почти цялото време. В деветата си обиколка по-големият брат Еспаргаро записа най-бързата обиколка, която бе близо до рекорда на трасето.
Денят започна добре и за Сузуки. На пистата бяха Алекс Ринс, Жоан Мир и Силван Жинтоли. Тримата завъртяха около 180 обиколки. Ринс претърпя инцидент на девети завой. За щастие това не му попречи да запише трети резултат през днешния ден.
Мир също се движеше в челната петица в началния етап, преди да загуби няколко позиции. Той тества новият двигател и шаси, които оставиха много добри впечатления след изпитанията на Херес.
Day one done! A decent start for us 👍🏼. Alex 3rd, Joan 7th, Sylvain 26th. #SepangTest @MotoGP pic.twitter.com/0aY5phI7iU
— Team Suzuki Ecstar (@suzukimotogp) February 5, 2022
Ситуацията в Дукати бе малко по-различна. Нито един от водещите пилоти на марката не се бореше за запише топ време. Вместо това те тестваха новия двигател и ауспух, които бяха в моторите на Баная, Милър и Зарко. Най-бързото време записа Енеа Бастианини от тима на Грезини. Той караше миналогодишния мотоциклет на Дукати. Зад него остана Йохан Зарко, а последното Дукати в топ 10 бе това на Марко Безеки от тима на Валентино Роси. Италианецът бе най-силният новобранец през първия ден от тестовете на малайзийската писта Сепанг.
Top10 in Day 1 ✅
Best rookie of the Day ✅
Best personal lap at @sepangcircuit ✅Impressive @Marco12_B!! Bravissimo 🔥🇲🇾#MooneyVR46RacingTeam #SepangTest #MarcoBezzecchi @MotoGP pic.twitter.com/NXFmq6bHzo
— Mooney VR46 Racing Team (@VR46RacingTeam) February 5, 2022
Ямаха правеха всичко възможно, за да наваксат изоставането си на дългите прави. Японският производител се опитва да изтръгне възможно повече мощност от новия двигател. Също така се видяха няколко промени по аеродинамиката, които целят още по-добра скорост в завоите.
Действащият световен шампион Фабио Куартараро бе най-предно класирания пилот на Ямаха. Французиът завърши на шесто място. Останалите мотори на марката остана извън топ 20.
It feels good to be back! 🤩#SepangTest | #MonsterYamaha | #MotoGP pic.twitter.com/LUMac4Pjca
— Monster Energy Yamaha MotoGP (@YamahaMotoGP) February 5, 2022
Най-забележителното нещо за Хонда бе завръщането на Марк Маркес. Шесткратният световен шампион в MotoGP се възстановяваше от проблем със зрението. Първо той се отправи на пистата с мотора от 2021, за да свикне по-добре с пистата Сепанг. Не след дълго той изпробва и новия прототип, който ще бъде представен на 8 февруари. Марк катастрофира на девети завой, но това не попречи да финишира осми и да направи 62 тура. Зад него бе неговият съотборник Пол Еспаргаро.
Feliz de volver a sentir esta sensación😁
Happy to feel this sensation again!🎥 @MotoGP#SepangTest #MotoGP pic.twitter.com/16EzrJIWYr
— Marc Márquez (@marcmarquez93) February 5, 2022
Най-бързият пилот на заводския тим на КТМ за пореден път бе Брад Байндър. Южноафриканецът завърши деня 14-ти, докато Мигел Оливейра даде 16-то време. Двамата фабрични състезатели бяха фокусирани върху тестването на новия двигател и аеродинамика. Пред Байндър завърши новакът Раул Фернандес от екипа на КТМ Теch 3. Съотборникът му Реми Гарднър остана в дъното на класирането. Австралиецът се възстановява от счупване на китката по време на тренировка.
Chequered flag for day 1! 🏁
Aprilia dominate the times taking an impressive 1-2! 🤜🤛#SepangTest pic.twitter.com/C4Apg5ZP82
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) February 5, 2022