Пилотът на Рено Роберт Кубица няма особен късмет в Австралия през последните три сезона, когато записа две отпадания и едно 14-о място на пистата Албърт парк. Въпреки това полякът обича трасето и разказва за основните му характеристики преди втория кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2010 г.
Харесвам улични трасета и като цяло Албърт парк е една от любимите ми писти. Уикендът е сред най-хубавите за целия сезон, тъй като целият град наистина се забавлява заедно с Формула 1, а това спомага за създаването на специална атмосфера. Обикновено нямам проблеми със смяната на времевите зони, но тук пристигам малко по-рано спрямо обичайното време по европейските стартове, за да съм напълно свеж за уикенда.
Трасето има доста предизвикателства, тъй като условията се променят непрекъснато. В петък асфалтът е много мръсен, така че е нужно да се внимава – едно широко отваряне на завой и може да се удариш. Възможно е да подобряваш времето си за обиколка тур след тур, тъй като на повърхността се натрупва гума, като в края на тренировките постиженията може да са с до 6 секунди по-добри от тези в началото.
Нивото на прилепяне е доста ниско, така че приоритет при работата с настройките е лекотата на управление. Целта е да си уверен в колата. Улиците пък са неравни, особено първият шикан и влизането в шести завой, затова стабилността при спиране е важна. Необходимо е и добро поведение на автомобила по бордюрите, за да се запази достатъчно скорост в средноскоростните завои.
Изпреварванията не са лесни, защото асфалтът е мръсен извън състезателната линия. Най-добрият шанс за задминаване е в трети завой, ако болидът пред теб не излезе като хората от първия шикан. В 13-и има друга възможност, но тъй като 12-и е наистина бърз е особено трудно да следваш друга кола достатъчно близо, за да се пробваш на правата преди 13-и. И тук много се разчита автомобилът отпред да не излезе добре от кривата.
11-и и 12-и завои са най-бързите в обиколката. Има няколко начина за преминаването им, но тайната е да се запази достатъчно висока скорост плюс да не се допусне изпускане на траекторията на излизане от 12-и. Трябва да се използват и бордюрите. Ако обаче ги удариш прекалено силно, то това може да навреди на баланса и от там – на скоростта. При правилно преминаване си в състояние да спечелиш много време. В противен случай си далеч по-бавен.