Лотус бе с най-големия пакет новости за своя автомобил Е21 за надпреварата във Великобритания. Кими Райконен и Ромейн Грожан ги изпробваха в тренировките и голяма част от тях бяха запазени за квалификацията и състезанието. Финландецът беше със системата пасивен DRS (която тимът разработва още от миналия сезон), а Ромейн караше с по-тясна задна част на колата и променена аеродинамика. След надпреварата екипът установи, че и двете нововъведения носят подобрение в представянето, но все още не са ги използвали заедно.
– Предимствата и от двата пакета са на едно ниво. Веднага щом потвърдим всичко от данните, комбинацията от тях ще е посоката занапред. Това няма да стане в Германия, където тепърва трябва да определим кой пакет ще използваме – коментира шефът операции на пистата в Лотус Алан Перман.
На въпрос дали Лотус ще има допълнителни подобрения по колите за Нюрбургринг Перман отговори, че от Силвърстоун отборите директно ще пристигнат на немското трасе без да спират във фабриките си, което ограничава възможностите им.
– Имаме едно ново крило, което още не сме използвали. Трябва да опитаме различни промени по новостите на двете коли. Ако времето е добро и всичко върви по план, можем да отключим доста скорост този уикенд – допълни той.
По отношение на промяната в гумите Перман е категоричен, че отборът от Енстън ще подкрепи всякакви изменения на смесите на Пирели, стига причината за тях да е сигурността.
Шефът на отбора Ерик Булие пък очаква в Германия тимът да покаже добро темпо и поздрави екипа за усилията по подобряването на представянето:
– Няма нещо, което да ни притеснява на Нюрбургринг и би трябвало отново да сме в борбата. Имахме много новости на Силвърстоун и събрахме доста данни от уикенда, затова би трябвало да извлечем още темпо от тях. Друго положително за отбора от уикенда във Великобритания е, че всички наши питстопове бяха направени за 2,5 сек или по-бързо. Големи благодарности на екипа, който извършва смените, както и на хората от отделите по дизайн и производство.
Специално интервю с Алан Перман за пътя на развитие на Лотус Е21 ще може да прочетете в новия брой на списание ClubS1 (162).