За втора поредна година 1,4-литровият TSI Twincharger двигател на Фолксваген спечели класацията за двигател на годината.
72-членното жури е било впечатлено от агрегата, който развива мощност от 180 к.с., въпреки малкия си работен обем, благодарение на интелигентното използване както на турбокомпресор, така и на механичен компресор.
В категорията „Нов двигател на годината“ пък победата грабна 1,4-литровият Мултиеър Турбо-мотор на Фиат, който се вгражда в Алфа Ромео Жулиета и Алфа Ромео МиТо и който успя да се пребори с общо 66 двигателя, между които бяха и останалите на втора и трета позиция агрегати на Ферари 458 Италия (4,5 литров V8) и БМВ Х5 М/Х6 М (4,4-литров V8).
Eто и кратко видео, показващо как работи двигателят-победител на Фолксваген: