Основателят на световния шампионат за електрически автомобили Алехандро Агаг смята, че в бъдеще Формула Е и Формула 1 трябва да се слеят. 50-годишният испанец създаде надпреварите, в които участват коли само с електрическо задвижване и държи лиценза за такъв тип състезания. Според него и Гран при трябва да върви в посока на такъв тип агрегати, за да е в крак с тенденциите в автомобилната индустрия.
„Бърни [Екълстоун] трябваше да поеме контрола над Формула Е и да развие първенството, за да решат дали искат да се възползват. Формула Е е много различна по отношение нивото на престиж и аудитория в сравнение с Формула 1. Но аз продължавам да смятам, че бъдещето е сливане между тях“, заяви Агаг
„Не знам кога би могло да се случи и дали акционерите ще искат да го сторят. Според мен Формула 1 трябва да направи преход към електрическо задвижване. Но ако няма нещо общо с Формула Е, ще може да го стори след 19 години, когато изтича нашият лиценз. И това при условие, че успеят да получат лиценз, а тогава ще е твърде късно. Ние взехме правата за 25 години – изминаха шест, имаме още 19.“
„Много се говори за е-горива. Те обаче са изкуственото изобретение на хора, които всъщност не могат да видят нищо отвъд вътрешното горене. Няма как е-горивата да имат смисъл, освен ако не си решен да се промениш. И на мен ми харесват двигателите с вътрешно горене, но ще дойде и техният край.“
Формула 1 ще промени правилата за задвижващи системи, но все още не е взето решение какви да са новите агрегати. F1 комисията към ФИА трябваше вчера да гласува дали развитието на настоящите мотори да бъде замразено. В регламента има предвидено преминаване към горива с по-ниски вредни емисии до пълно елиминиране на вредните емисии. Това обаче изисква работа по двигателите. От Ред Бул настояват за замразяване, за да могат да използват мотора на Хонда и след оттеглянето на японския производител от спорта в края на тази година.
Хелмут Марко бе убеден, че гласуването ще протече в полза на предложението за спиране на работа по агрегатите. Той отново посочи наскоро, че се провеждат политики за намаляване на разходите във всички възможни сфери в F1 и единствено харчовете на производителите на задвижващи системи не са регулирани.
В самата Формула 1 и във ФИА пък търсят компромис, така че създаването на мотори да не е толкова скъпо. Според главния изпълнителен директор на спорта Стефано Доменикали дори има интерес от неучастващи в момента в F1 производители.
It’s (Virtual) Race Week!!
The #VirtualGP is BACK on Sunday, and we’re excited for more wheel-to-wheel moments like this…
Stay tuned for driver announcements throughout the week 👀#F1Esports 🎮 #F1 pic.twitter.com/fRrDwarhZv
— Formula 1 (@F1) January 25, 2021