Фернандо Алонсо заяви, че в предстоящата Гран при на Монако Макларън-Хонада ще тества в голяма степен развитието на задвижващата си система по отношение на гъвкавостта. Испанецът заяви, че със сигурност на бавното трасе по улиците шансът за него и екипа е по-добър в сравнение с доста други писти, още повече, че се очаква дъжд.
„Ще е наистина интересно, ако завали, каквито са прогнозите, защото ние никога не сме тествали колата ни дъжд при подобни условия, дори на зимните тестове и може това да ни даде шанс”, каза испанецът.
Той допълни, че отборът не е бил далеч от точките в Испания, но е имало несъответствие между работата на системата за генериране на енергията brake by wire и спирачките, което е повредило спирачките и в двете коли, но решението и на този пореден проблем е било намерено в тестовете.
Алонсо ясно си спомни за квалификацията през 2006 г. и начинът, по който съперникът му тогава Михаел Шумахер спря на Раскас и след това бе наказан в 11 часа вечерта. Той заяви, че всичко това му се вижда безкрайно, далечно минало.
Пък във връзка с миналите дни обаче, Алонсо бе най-откровен сред пилотите относно плануваните поредни промени в правилата за 2017 г. Той каза, че в момента карането на колите не е предизвикателство като натоварване, но ако болидите станат отново мощни и силни, ще бъде. Испанецът директно каза, че ако се приемат новите изисквания, това ще означава, че Формула 1 е вървяла по грешен път.
„Тази година един от нашите инженери пресметна, че победителят в Малайзия през миналия сезон щеше да завърши на 6 обиколки зад този през 2006 г., но ако се върнем назад с нещата, които се предлагат, това ще означава, че наистина в последните 6-7 години сме вървели в неправилна посока”, каза Фернандо.
Алонсо, както и част от колегите му споделиха, че вероятно зареждането с гориво ще е със сигурност положителна промяна, но дали е добра, в крайна сметка ще каже главната трибуна, визирайки присъствието или липсата на публика.
Bonjour Mónaco! #Letta pic.twitter.com/UQR8A7WQpr
— Fernando Alonso (@alo_oficial) May 19, 2015