Екипажът на Мегапорт Мирослав Ангелов и навигаторът му Еди Сивов с Шкода Фабия R5 са начело в класирането след първите 4 етапа на Рали Монбат Сливен – кръг от европейския рали трофей и втори старт от националния шампионат. На второ място са Йордан Атанасов и Янаки Янакиев (АРТ Рейсинг) с Мицубиши Лансър Ево 9, които изостават на 7,6 сек., а трети са Григор Григоров и Петър Сивов (Григоров рейсинг) с Пежо 208 R2 на 1:29,7,3 сек.
„Сбъркахме с гумите!“, бяха единодушни повечето екипажи в сервизния парк. И не само това. Първото минаване на трите днешни отсечки бе доста тежко. И това не е само за състезателното разстояние от 63 км с два дълги етапа – Качулка и Ичера. Очакваше се да вали, но беше почти сухо, на места локви и кал. В това шарено време екипажите трябваше да преминат три части от Балкана – на запад Бинкос , в центъра Качулка и на изток Ичера. От стартиралите сутринта 34 екипажа, състезанието продължават 28.
Така Миро Ангелов спечели първото минаване на Бинкос и Качулка, а за да затвърди лидерската си позиция, бе по-внимателен на Ичера и отстъпи първото място на Данчо Атанасов, който го победи с 11,7 сек. Така резултатът в етапните победи е 3:1 в полза на Ангелов. Григор Григоров направи перфектно каране на Бинкос и завърши 3-и. Неговата битка е предимно с шампионите за миналата година Тихомир Стратиев – Добрин Борисов (Марина моторспорт) също с Пежо 208 R2. Стратиев стана трети в следващите две отсечки и завърши 4-и, като доближи Григор на 1,9 сек.
На 5-а позиция е турския екипаж Мустафа Чакал и Мехмет Колеоглу с Мицубиши Лансер Ево 9 , следван от гръцкия тандем Василеос Каравасилис – Константинос Карлиотис с Хонда Сивик. Първи в клас RC3 за нашия шампионат е Антон Титов и Динко Георгиев (Мегапорт) със Ситроен DS3 R3. 10-и във временното класиране и първи в RC4 са Кирил Тодоров и Георги Аврамов (Астра рейсинг) с Рено Клио. Това е втори старт за Кирчо през този сезон, който кара с почти обикновена скоростна кутия на колата си. Много добре се движи и дамския екипаж Диана Стоянова – Иванела Иванова (Диамо) с Хонда Сивик, които са на 16-а позиция, но на отделни етапи сериозно се опълчват на мъжете.
В марковия шампионат Хюндай Рейсинг Трофи, битката както и вчера, в суперспециалния етап в Сливен, се води межу Денис Станчовски – Младен Карчев и шведа Адам Вестлунд, който в това рали е с навигаторка от Дания – Дите Камерсгард. Засега Денис, който се чувства сигурен във възможностите си печели битката с три етапни победи. На последната отсечка Ичера, на т.нар. Сеирджийски завой допусна лека грешка, но овладя автомобила. Стана му ясно защо наричат завоя Сеирджийски. Денис е 15-и в общото класиране и е лидер в клас RC5, където има сериозни амбиции за титлата на България. Третият екипаж с Хюндай i20 Купе – поляците Себастиан Тетер и Томаш Борко са трети в марковата надпревара и 22 в общото класиране.