Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Аривабене: Приказките за картел в F1 са просто абсурдни

Аривабене: Приказките за картел в F1 са просто абсурдни

52
0

Твърдението, че във Формула 1 има формиран картел, са просто абсурдни, заяви шефът на Ферари Маурицио Аривабене. Мнението му бе подкрепено и от моторспорт директора на Мерцедес Тото Волф.

Изявлението бе направено в отговор на въпрос относно реплики на Бърни Екълстоун. Управляващият търговските права на Формула 1 обвини точно Ферари и Мерцедес в лоши практики: „Този тип неща са по-известни като картел, а картелите са незаконни. На всичкото отгоре подобна практика вреди на конкуренцията.”

„Всички тези приказки за картел са просто абсурдни”, бе категоричен Аривабене. „Просто абсурдни. Всички си вършат работата и дават най-доброто от себе си. Говорим за марки с дълга история, които няма да изхвърлят наследството и репутацията си през прозореца. Подобен коментар дори не заслужава да му отделяме време. Ако изляза на вечеря с Тото и Сирил [Абитебул], картел ли организирам? Просто вечеря е! Трябва да си вземем поука от поведение на ръгбистите. Те са много твърди, когато играят, удрят се, вършат каквото е необходимо. След това отиват на вечеря и никой не говори за картел или някакви договорки за мачове. Просто е абсурдно.”

Волф обърна внимание колко положително са настроени всички и продължи: „Ред Бул доведе Астън Мартин обратно в спорта. Рено се върна със заводски отбор. Хаас – американски отбор – влезе в шампионата. Не мисля, че има картел, нито, че спортът е управляван като картел. От Бърни винаги може да се очаква нещо, да подхвърли някаква реплика. Но някои от нас са част от мултинационални, глобални компании и приемаме нещата много сериозно. В случая репликите доведоха до няколко заглавия и нищо повече.”

Управляващият директор на Рено Сирил Абитебул отбеляза, че всички екипи в F1 са конкуренти един спрямо друг и „в крайна сметка Ферари иска да победи Мерцедес. И Рено някой ден ще пожелае да спечели срещу, не знам, Ферари. Именно поради тази причина каквото и да е съгласие няма да изтрае дълго.”

Според Кристиан Хорнер е разбираемо защо Екълстоун прави подобни коментари. Шефът на Ред Бул смята, че това се дължи „на невъзможността му да влияе на промените. В момента във Формула 1 производителите заедно са доста силни. Това се дължи основно на техническите правила и ситуацията със задвижващите системи. Според мен раздразнението на Бърни като промоутър идва от факта, че не е в състояние да повлияе на това в момента. Като независим екип, ние сме в различно положение в сравнение със заводските отбори – разчитаме на производителите за доставка на двигатели.”