Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 А къде остана Рос Браун?

А къде остана Рос Браун?

31
0

След поредния мегаскандал, в който участва Михаел Шумахер в Монако, чета с интерес огромното количество тези, коментари, тълкувания на правилата, характеристики на Шумахер, Хил, Алонсо и кой ли не още.
Всичко е интересно, всеки има своето право, но едно не мога да разбера – къде остана Рос Браун?

Във форумите има изписани страници по темата. Шумахер е зъл или велик и вероятно такъв ще остане в историята, но търся, търся и не намирам някои в Англия, а и в България, да е написал, че Рос Браун е престъпник или гении, който е прочел правилата различно от останалите.

Не ме разбирайте грешно, изключително високо ценя и уважавам Рос, дори го обичам, но в случая ми е много, много странно, че неговата роля в ситуацията я няма.

В същото време пилотите в голяма степен си приличат в своето желание за успех. Алонсо и Хамилтън например няколко пъти повториха, че също са питали екипите си дали ще могат да атакуват в последните метри на състезанието. Те обаче са получили отговор, че това е невъзможно по силата на точка 40.13 от регламента за финал зад кола за сигурност. И двамата са получили ясно обяснение, че това е забранено точно в тази ситуация, но очевидно са искали да направят същото и тук МИСЛЕНЕТО Е ЕДНАКВО! Но в тима на Мерцедес са решили друго.

Какъвто и да е Шумахер и колкото и да обича да чете и да влиза в детайлите, едва ли е прочел и запомнил, както всеки друг пилот, всички точки и абзаци с правилата за излизането и влизането на кола за сигурност.

Рос Браун е мозъкът, който вниква във всичко в регламента, който и при ситуацията в Монте Карло тълкува точките много изящно като адвокат.
Слушах го вечерта по BBC и ми стана ясно колко фино бяга от тълкуването на регламента в точка 40.13, казвайки че всъщност колата за сигурност се е прибрала и състезанието е рестартирано вътре в последната обиколка, което е било означено от комисарите със зелените сигнали!!!!

Човекът се позова на два пункта по-високо в регламента, където се казва че пилотите МОГАТ да се изпреварват, когато колата за сигурност се прибере, тогава когато пресекат линията на влизането й в бокса и им покажат зелени флагове.

Това и направи Шумахер при зелени флагова, зад линията за влизане на сейти кара.
Да, ама не! Защото това си беше последната обиколка, за която изрично пише, че не може да се изпреварва, след като колата за сигурност си влезе в пита, а пилотите отиват да „вземат“ карирания флаг сами, за да ги снимат!

Пише, ама не пише изрично дали комисарите трябва да останат с жълти флагове както в Австралия миналата година или със зелени според точките от регламента за 2010 г. за кола за сигурност в самото състезание.

Тук е и играта и обжалването и всичко друго в тълкуването на правилата, които са както винаги не абсолютно точни.

И сега цялата истинска игра вече не е с Шумахер, а с Браун, защото убеден съм, той и Михаел са консултирали ситуацията по радиото в последните минути и точно затова за мен е толкова странно, че Рос остава встрани от цялата полемика и всичко се насочва към пилотите и техните действия. Според мен в много ситуации те са просто изпълнители, както бе и с Алонсо в онази квалификация в Унгария през 2007 г. или с Хамилтън в Китай през същата година, когато опитният му екип го остави на пистата с търлъци, за да бие съотборника си.