Шефът на Ферари Маурицио Аривабене призова за революция във Формула 1. Той подкрепи мнението на Ники Лауда за това, че са нужни различни от настоящите автомобили, за да привлекат зрители.
Според Аривабене промените в спорта не могат да бъдат постигнати с еволюция и е необходима истинска революция. Той оглави Скудерията в края на 2014 г., след като предшественикът му Марио Матиачи бе освободен след едва осем месеца на поста.
– Прочетох какво е казал нашият приятел Ники. Споделям виждането му, че Формула 1 трябва да е по-впечатляваща и вярвам, че посоченият от него риск спортът да загуби фенове е нещо, което за съжаление вече се случи. Би ми се искало до 2017 г. да видим автомобили, печелещи хората. Коли, до които феновете могат да се доближат, които са по-естетично издържани, може би дори произвеждащи звук, каращ косите да настръхват – като този от хеви метал групите. Така бе в дните, когато Ники се състезаваше, а аз бях ентусиазиран фен, стискащ билета си за зелените площи – коментира Аривабене пред официалния уебсайт на Ферари.
Той посочи сред необходимите промени повече мощност, по-висока скорост (не задължително с цената на използване на повече гориво), като в същото време „се търси намаление на разходите за онези компоненти, които интересуват малко публиката”.
– Не мисля, че просто еволюция е достатъчна в този случай. Всъщност е необходима истинска революция, която да доведе до значителни и радикални промени. Доближаването до феновете включва реално (физическо) приближаване до хората. Може би пресконференцията на пилотите в четвъртък и представянето на отборите през един Гран при уикенд могат да се провеждат извън трасето, в площите за зрители – допълни Аривабене.
Според италианеца шоуто Формула 1 се изгражда от множество форми на забавление, включително интернет, състезателни видеоигри и т.н. Той заяви, че от участващите в спорта зависи да предложат нещо по-добро като формат на Гран при възможно най-скоро:
– Колко вероятно е да го сторим? Знам, че това не е обичайният начин на вършене на работа в F1, но едно глобално интернет проучване и събиране на информация посредством телевизионните компании биха ни дали реална идея какво искат хората. Всъщност дори в тази аспект на спорта – като забавление – би трябвало да следваме тенденциите на търсене.