Представянето на Макларън в първата квалификация за сезон 2016 г. бе по-добро от очакваното, заявиха и двамата пилоти на тима Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън.
Испанецът се нареди 12-и, а съотборникът му – 13-и.
„Колата беше фантастична днес. Чувствах се много удобно и щастлив от поведението й през целия уикенд досега. Не очаквахме кой знае каква скорост, защото болидът ни все още е ограничен в определени области. Но бяхме по-конкурентоспособни от очакваното. За следващите стартове ще имаме някои нови неща и се надяваме да сме по-силни в бъдеще”, коментира Алонсо.
Според Фернандо може би трябва да се даде малко повече време на новия квалификационен формат, който стана обект на масови критики.
„Вярвам обаче, че този формат е в полза на най-силните отбори и е несправедлив в известна степен към по-малко конкурентоспособните екипи. В Q1, в която завърших трети, използвахме два комплекта суперсофт, а в Q2 имахме само една възможност. При първото си излизане се чувствах добре, вървях десети, бях само на 1,2 сек зад Мерцедес, което бе чудесна изненада. Но след това се наложи да седя в гаража и просто да проследя развитието на ситуацията, което беше малко тъжно. Големите отбори няма нужда да използват два комплекта суперсофт в Q1. От нас зависи отново да се превърнем в такъв тим. Но може би трябваше да направим с квалификацията това, което сториха в MotoGP миналата година, когато по-слабите екипи можеха да ползват по-меки гуми. Във Формула 1 вършим обратното. Утре ще е интересно, дано и двете ни коли са в точките”, допълни Алонсо.
Бътън също каза, че 12-а и 13-а позиция са по-добро постижение от очакванията на тима при пристигането им в Австралия.
„Поведението не е твърде лошо, въпреки че според мен имаше известни проблеми заради падането на температурите между третата тренировка и квалификацията”, продължи англичанинът. „В края на Q2 нямахме останали гуми суперсофт и не бяхме достатъчно бързи. Единственият проблем, който имахме с новия формат, беше в питлейна: четирите коли зад нас (в гаражите) ги прибираха точно, когато ние се опитвахме да се върнем в бокса, да сменим гуми и да излезем пак на пистата. Тук питлейнът е доста тесен и затова се получи такава каша.”
Дженсън добави, че в Макларън са приятно изненадани колко близо са до Уилямс и Форс Индия. Той самият вярва, че темпото на MP4-31 е по-добро в състезателни условия, отколкото в квалификационни.
„Днешният ден бе нелоша отправна точка – далеч по-добра в сравнение със ситуацията ни преди година”, завърши той.