Себастиан Фетел спечели и 14-ия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2011 г. – Гран при на Сингапур. Пилотът на Ред Бул изпревари Дженсън Бътън (Макларън) и съотборника си Марк Уебър.
На старта Фетел поведе без сериозни проблеми, но Уебър отиде чак 4-ти – зад Бътън и Алонсо. Хамилтън бе още по-изостанал при опита да задмине австралиеца след изгасването на семафорите. Люис вървеше осми в колоната, в която местата от пето до седмо заемаха Маса, Розберг и Шумахер (изпреварил Люис в първия тур). Даниел Рикиардо пък се прибра в бокса на Испания Рейсинг със счупено предно крило.
Себастиан бе на близо 4,5 сек само след три обиколки, докато Алонсо вървеше на по-малко от секунда зад Бътън. Хамилтън от своя страна този път изкара само тур зад Шумахер и го задмина в 4-ия от общо 61, докато Фетел даваше най-бързи обиколки напред. Бързо след това пилотът на Макларън се справи и с Нико Розберг във втория Мерцедес и започна да настига Фелипе Маса, който моментално получи инструкции по радиото относно използването на KERS-а си.
Надпреварата бързо придоби обичайния за сезон 2011 г. вид: Фетел избяга далеч напред и трупаше средно по секунда (на моменти дори секунда и половина) аванс на обиколка. В 10-ия тур германецът водеше пред Дженсън с 10,9 сек.
В същата обиколка започнаха спиранията в бокса – пръв през пита премина Розберг. Уебър бе настигнал Алонсо и го атакува, успявайки да изпревари испанския си съперник в 14-ти завой. Явно имащият грижи със сцеплението Фернандо веднага след това смени гуми. Той сложи софт, с каквито няколко от състезателите бяха избрали да започнат надпреварата и поне до този момент Пол ди Реста например успешно поддържаше темпото на съотборника си Адриан Сутил, който бе с най-меката смес на своята Форс Индия.
Първият отпаднал в тазгодишната нощна надпревара във Формула 1 се оказа Тимо Глок. Той се завъртя и счупи окачването на Върджин-а си при удар в бариерите. Междувременно Маса и Хамилтън спряха едновременно за нови гуми и бразилецът се измъкна пред съперника от Макларън. Люис веднага се хвърли да изпреварва пилота на Ферари, при което обаче двамата се чукнаха. Англичанинът повреди предното си крило и това сериозно дестабилизира предната част на МР4-26. Маса бе със спукана гума и за пореден път нещо непланирано го прати назад в колоната. Същото се случи и с Хамилтън, тъй като и той се прибра, за да смени целия нос. Инцидентът пък замина за разследване при стюардите.
Фетел и Бътън спряха едновременно в пита в 15-тия тур, последен без бокс остана Ди Реста – шотландецът бе трети зад тях и сложи нови гуми чак в 20-ата обиколка. Хамилтън пък получи наказание преминаване през бокса за инцидента с Маса и това го прати в дъното на колоната. При това положение Себастиан водеше с 13,4 сек пред Бътън, следван от Алонсо (на 16,8), Уебър (на 2,1), Розберг (на 10,4), Шумахер (на 4,7).
Люис очевидно бе отчаян от ситуацията и се обади на екипа си, питайки какво му е останало, за какво се бори. Отговорът бе:
– Състезаваме се за точки. Ще има сейфти кари, нещата ще се подредят, тези гуми трябва да изкарат възможно най-дълго.
Междувременно Алонсо получи предупреждение за температурата на спирачките си и инструкция да ги охлади. Инженерът на Фетел пък му каза, че засега разходът на гориво не е проблемен, а Шумахер започна (доста рано) серията втори боксове в 25-ата обиколка. Точно преди средата на дистанцията пък Хамилтън се върна в зоната на точките. Пред него се оказа отново Михаел, но той бе с близо 15 секунди аванс. Седемкратният световен шампион обаче отпадна от надпреварата след удар със Серхио Перес в 29-ия тур. Мексиканецът водеше битка с Розберг за седма позиция, но го изтърва и след това дойде сблъсъкът с другия Мерцедес. Това доведе до излизане на колата за сигурност и масово влизане в бокса.
Сейфти карът се прибра в края на 33-ата обиколка, а Шумахер успя да размени няколко думи с президента на ФИА Жан Тод в падока. Фетел и Бътън отново бяха първи и втори, Алонсо бе пред Уебър, но австралиецът бързо му взе третото място. Пети бе Ди Реста, следван от Розберг, Сутил, Перес, Хамилтън и Малдонадо. Люис изпревари мексиканеца, малко по-късно и немския състезател на Форс Индия. Скоро и Ди Реста стана жертва на англичанина, което го изведе на пета позиция.
Фетел бе далеч напред – на 12,5 сек пред Бътън. Уебър и Алонсо също поддържаха доста равномерно темпо. Хамилтън гонеше испанеца, но от питуола настоятелно му напомниха, че трябва да пази гумите си (суперсофт).
Уебър за последно бе в бокса в 48-ия тур, пилотите на Макларън също преминаха през пита. Фетел и Алонсо сложиха съответно суперсофт и софт 10 обиколки преди финала.
До карирания флаг единствено Бътън направи някакво по-сериозно усилие и в крайна сметка даде най-бързата обиколка в състезанието, но Фетел спокойно финишира. Катастрофа на Хайме Алгерсуари пък принуди всички да са внимателни в самия край.