Порше се завръща в топкатегорията на легендарните 24 часа на Льо Ман и днес в Женева представи окончателния вариант и вид на новия си автомобил 919 Hybrid. Марката има славна история в автомобилните спортове и на щанда й присъстваха не само пилотите, които ще карат новата кола, но и легендата Джаки Икс. В една от залите пък има огромна експозиция с много от легендарните победители в Льо Ман.
LMP1 прототипът е най-сложната кола, конструирана в историята на Порше. Тя служи и като платформа за изследвания на нови технологии, които ще бъдат използвани в бъдещи серийни модели на марката. Колата е с 2-литров V4 двигател и две различни допълнителни системи за енергия.
Инженерите на Порше се заемат с предизвикателството на новите правила в WEC (World Endurance Championship) и проектът стартира в средата на 2011 г. В него е използван опитът от 911 GT3 R Hybrid и 918 Spyder. Крайният резултат е изключително ефективен автомобил, резултат от една внимателно балансирана концепция, чиято цел е една-единствена: максимално представяне на трасето в рамките на поставената икономия на гориво.
Автомобилът е с 4-цилиндров двигател и две различни системи за допълнителна енергия. Пилотите ще могат да избират от няколко автоматизирани режима за управление в зависимост от позицията си в колоната на трасето, конфигурацията на пистата, атмосферните условия.
В разработката на колата са оптимизирани и най-малките детайли, за да се изпълни изискването за 870 кг минимално тегло (с 30 кг по-ниско в сравнение с миналата година). Аеродинамиката е изпипана след 2000 часа в аеротунел. Кокпитът е създаден така, че да е максимално удобен за пилотите.
Състезатели на Порше този сезон ще са Тимо Бернхард, Ромен Дюма, Марк Лийб, Брендън Хартли, Нийл Джани и Марк Уебър. Календарът на WEC включва шест надпревари.
Подробности за новото Порше 919 Hybrid и ексклузивно интервю с Марк Уебър очаквайте в следващия брой на списание ClubS1.