Цели 9 пилоти – шест от които се класираха в топ 10 на Гран при на Китай – са разследвани от стюардите на надпреварата, която се проведе днес на пистата Шанхай Интернешънъл, за използване на DRS в зони с жълти знамена.
Карираният флаг сложи край на битката на пистата, но стюардите тепърва ще разглеждат случаите. Те включват пилотите на Ред Бул Себастиан Фетел (четвърти в класирането) и Марк Уебър (отпаднал от състезанието), Кими Райконен (втори), Дженсън Бътън (пети), Даниел Рикиардо (седми), Ромейн Грожан (девети) и Нико Хюлкенберг (десети). Освен тях Валтери Ботас и Макс Чилтън са разследвани за същото провинение.
Някои от инцидентите, случили се в рамките на надпреварата, също се разследват след финала.
Наказанията, налагани след състезание, могат да са предупреждение, 20 или 30 секунди допълнително време, преместване назад на грида за следващия старт, дисквалификация от въпросния старт, отстраняване от следващия старт. Ако стюардите в Китай решат да санкционират някои от пилотите, това може да доведе до сериозни размествания в класирането от третия кръг на световния шампионат на Формула 1.
В Китай обаче за трети пореден старт ситуацията с телеметричната връзка на ФИА с болидите бе сложна. Също като в Австралия и Малайзия това означава, че пилотите са без предупредителни светлини за флагове (червени, жълти и сини) на трасето, режимът за кола за сигурност не се включва автоматично и отборите не получават автоматично предупредителните знаци, показвани със сини флагове, когато някоя от колите им е затваряна с обиколка. При това положение ФИА не е в състояние и да изключва DRS-а в автомобилите.