79% от обиколката на пистата в Джеда ще е на пълна газ. Дългото 6,714 км трасе е с 27 завоя – 16 леви и 11 десни – и се очаква болидите от Формула 1 да постигнат там средна скорост около и над 250 км/ч. Три пъти в рамките на тура ще се достигат над 310 км/ч. Най-бързият завой, който ще се преодолява с подобна скорост, е последният – 26-ти. Тази крива е в последната от трите DRS зони. Пиер Гасли от Алфа Таури посочи, че управлението вероятно ще е особено сложно.
„Пистата в Саудитска Арабия ще е изключително бърза, ако се съди по видяното в симулатора“, сподели Гасли
„Според мен ще е много сложно трасе за управление. Допълнително предизвикателство ще е фактът, че настилката е чисто нова. Там никой нищо не е карал, няма да има гума по асфалта, който вероятно ще е доста хлъзгав като на всяко ново трасе. Тоест сцеплението ще е ниско, а няма и реални данни досега.“
Патрик Фрийзахер направи към средата на ноември демонстрация на Джеда с болида на Ред Бул от 2012 г. (RB8). Титулярите на тима от Милтън Кийнс Макс Верстапен и Серхио Перес са се запознали с конфигурацията в симулатора.
„Изглежда наистина бърза писта и няма място за грешки“, коментира Верстапен. „При подготовката за такова състезание винаги има доста предположения. Интересно предизвикателство ще е.“
Деймън Хил пък изрази известно притеснение от прогнозните скорости за Джеда
„Пистата тепърва ще я откриваме. По всичко изглежда, че ще е голямо предизвикателство. Малко съм притеснен за скоростта. Няма големи зони за сигурност. Бариерите са SAFER (Steel and Foam Energy Reduction Barrier), каквито се използват и на Индианаполис. Но определено няма много място. Така че рискът ще е висок. Това винаги привлича вниманието на един автомобилен състезател.“
Битката за титлата между Верстапен и Люис Хамилтън този сезон е много оспорвана, но може да приключи този уикенд. Двамата обикновено се борят в челото на състезанията един с друг, рядко друг пилот се намесва в спора. Пилотът на Ред Бул може да вземе титлата при няколко варианта на развитие в Гран при на Саудитска Арабия. За целта той трябва да е задължително първи или втори в надпреварата.
Вариантите ако е победител са два: пръв плюс най-бърза обиколка, а Хамилтън да е шести или по-назад или Макс да спечели, а Люис да е седми или с по-назад в класирането. Ако състезателят на Ред Бул е втори и направи най-бързия тур, Хамилтън трябва да е най-много десети. Ако Верстапен е само втори, то съперникът му не трябва да взима точки, за да спечели Макс титлата. Според Хил е много трудно да се предвиди дали Ред Бул или Мерцедес ще има предимство на Джеда.
„Пистата изглежда необикновено. Аз я сравних с Баку и Рос Браун ми се скара. Каза: „Не, не, изобщо не е такова трасе. Напълно различен тип писта е. Има завои с вираж и подобни неща.““
„Опитвам се да намеря друго сравнение – може би някаква кръстоска между Сингапур и Баку. Но според мен е страхотно, че никой няма идея какво предстои. Това е напълно нова писта, изцяло непознато трасе. А състезанието ще е много важно за шампионата“, допълни световният шампион за 1996 г.
Next stop, the Jeddah Corniche Circuit! 🙌#SaudiArabianGP 🇸🇦 (🎥 @KSAF_SAMF)pic.twitter.com/ZUREX80fMM
— Formula 1 (@F1) November 30, 2021