При засилен интерес ще премине рали Великобритания, последен кръг от WRC за сезон 2010, след като са подадени 63 заявки за участие. Причината за огромното количество екипажи, а също и зрители, които се очакват, е че надпреварата маркира края на цяла епоха в световния рали шампионат, епохата на настоящите WRC автомобили с 2-литрови турбо двигатели.
Според правилата, от догодина по трасетата ще се състезават коли с 1,6-литрови турбо агрегати. По тази причина 15 автомобила от настоящата двулитрова спецификация ще могат да бъдат видени за последен път в състезателни условия.
Из горите на Уелс колоната ще се води от седемкратния световен шампион Себастиен Льоб (Ситроен), който след като вече има гарантирана титла ще кара без абсолютно никакво напрежение, но това не значи, че няма да се бори за победата. И тъй като рали Великобритания ще е на макадам като съотборник на французина ще видим Себастиен Ожие, който преди две години при дебюта си с С4 WRC направи феноменално представяне, водейки в надпреварата.
Тимът на Форд също пристига в Кардиф като пилотът им Яри-Мати Латвала ще направи всичко възможно, за да спечели второто място в шампионата, борейки се със Себастиен Ожие и Петер Солберг. Другият пилот на Форд Мико Хирвонен също ще се надява на добро представяне, след като вече има записана победа в рали Великобритания.
Петер Солберг пък ще има друго предимство – навигаторът му Крис Патерсън познава много добре региона.
Кен Блок и Лиу Чао Донг (трикратен носител на титлата в рали шампионата на Китай) също ще пристигнат във Великобритания като част от екипа на Стобарт.
Това естествено са само някои от състезателите, които предстои да пристигнат в Уелс за ралито. А не трябва да се забравя, че към тях ще се присъединят и момчетата от сериите S-WRC и P-WRC.