Свободните места във Формула 1 за сезон 2022 не са много за разлика от кандидатите за тях. В Алфа Ромео и Уилямс има възможност да се сменят всички състезатели
Според анализ на официалния сайт на F1 кандидатите за кокпитите в тима от Хинвил са общо 6, а в този от Гроув – 7.
Кими Райконен познава екипа на Алфа Ромео, където кара от 2019 г. насам. Световният шампион за 2007 г. заяви наскоро, че от него зависи дали ще продължи да се състезава. Шефът на екипа Фредерик Васьор посочи, че отношенията на отбора с Райконен са отлични, както и че финландецът има още желание да се състезава.
„Заедно ще вземем решение в близките седмици“, допълни Васьор.
Антонио Джовинаци също може да запази мястото си. Италианският състезател има напредък в представянето си, а приемствеността в екипа не е за пренебрегване. Догодина влизат в сила новите технически правила, болидите ще са съвършено различни и работата с познато лице може да е значително по-лесна, отколкото с нов кадър.
was that a car or a cat, Antonio? 🚘🐈 pic.twitter.com/Xqsj37LzV7
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) August 12, 2021
Точно преди лятната ваканция пък се появи информация, че Валтери Ботас не просто преговаря с Алфа Ромео, а е постигнал предварително споразумение и чака само да разбере дали от Мерцедес ще го задържат
Опитът му е безспорен, а е значително по-млад от сънародника си Райконен. Кими ще навърши през октомври тази година 42 години. Ботас прави 32 на 28 август. Валтери отказваше да обсъжда ситуацията с договорите преди паузата, обяснявайки, че е съсредоточен върху работата си.
Нико Хюлкенберг също се спряга като вариант за Алфа Ромео. Безспорно опитният пилот обаче изостава от колегите си заради това, че не разполага с възможност да демонстрира способностите си. През сезон 2020 той имаше шанс да го стори, замествайки състезателите на (тогава) Рейсинг Пойнт, когато бяха с коронавирус. Още тогава обаче Хюлкенберг посочи, че във Формула 1 изключително лесно те забравят, когато не си постоянно пред очите на хората в падока. Освен това каза, че иска да се върне в Гран при, но не на всяка цена. Тази година Хюлкенберг преценява различни варианти. Смята, че ако не получи място в F1, то вратите на Формула 1 вече ще са затворени за него като пилот.
Другите две възможности за Алфа Ромео според formula1.com са кадрите от академията на Ферари Калъм Илот и Робърт Шварцман. Британецът е резервен пилот на отбора заедно с Роберт Кубица, тоест вече познава доста добре тима, както и те него. Бъдещето на Шварцман вероятно зависи повече от това в каква посока ще искат да се развива той от академията в Маранело.
7 пък са вариантите за екипа на Уилямс
Два от тях са настоящите титуляри – Джордж Ръсел и Николас Латифи. Въпреки масовото желание английският пилот да стане титуляр в Мерцедес възможността това да не се случи все още съществува. Шефът на екипа от Гроув Йост Капито дори не води разговори с други пилоти, докато решението на отбора от Бракли не стане ясно.
Ако от Мерцедес вземат Ръсел, то има вариант на негово място да дойде Ботас. Финландецът бе в Уилямс преди да отиде в Бракли и въпреки множеството промени, тимът няма да му е напълно непознат. Твърди се, че той оглавява списъка на Капито за мястото, ако Ръсел си тръгне.
Латифи също като Джовинаци има прогрес в представянето си. Постепенно намаляваше разликата спрямо съотборника си. Капито изрично отбеляза вече няколко пъти по-добрите резултати на канадския пилот, така че оставането му не би било изненада.
Хюлкенберг е смятан за вариант и за Уилямс. Има обаче и още няколко имена – Данил Квят, Алекс Албон и Гуаню Жу. Руснакът в момента е резервен пилот на Алпин. Албон вече проучва възможности за Индикар. Китайският състезател е част от програмата на Алпин, където обаче няма много възможности за напредък. Освен това има допълнително спонсорство. Капито заяви, че в Уилямс вече нямат нужда да наемат пилоти с пари, но допълнителните средства не са излишни.
Just two weeks until we get to go again 🤩 pic.twitter.com/heA3GxSsEe
— Williams Racing (@WilliamsRacing) August 15, 2021