Шест F1 отбора искат промяна на правилото за използване на токени за промени в колите през 2021 г. и по-точно на онази част, позволяваща обновяване на болиди без използването на жетони. Член 22.8.5b в техническите правила за 2021 г. гласи следното:
„В случай, че отбор клиент е използвал TRC-H (Transferable Components-Homologated) или FSC-H (Free Supply Components-Homologated) от спецификация 2019 г. на доставящия ги отбор през сезон 2020, но иска да ги обнови в спецификация 2020 за сезон 2021, промяната ще се приеме без използването на каквито и да са токени.“
Това дава възможност на Рейсинг Пойнт и Алфа Таури да направят сериозни промени по автомобилите си за догодина без да „харчат“ жетони
Подобно изключение не допада на практически всички останали екипи. Според информация на уебсайта The Race шест F1 тима са изпратили писмо до ФИА, в което са изложили притесненията си. Смята се, че подписалите го отбори са Рено, Макларън, Ферари, Уилямс, Хаас и Алфа Ромео, както и че този проблем е в основата на желанието на Скудерията да не прекратява процедурата по обжалване на решението срещу Рейсинг Пойнт. Рено вече се оттегли. Тимът от Силвърстоун и Ферари обаче не го сториха. Твърди се, че се водят разговори с цел въпросът да не стига до съд. Събирането на Апелативния съд на ФИА е планирано за след около две седмици.
„Да изясня – принципно идеята с токените е правилна, но не и това изключение“, заяви наскоро шефът на Рено в F1 Сирил Абитебул
„Твърдим го от първия ден (на преговорите). Заявихме го през април и след това пак го казахме през май. Гласувахме пакета от мерки като едно цяло, както бе представен в Стратегическата група, но с изричното упоменаване, че не подкрепяме този елемент от правилото. Мисля, че от тогава повече отбори осъзнаха непредвидените последствия – или може да са били предвидени – на конкретната клауза. От ФИА зависи дали ще промени нещо. Но ако се съобрази с мнозинството отбори, определено трябва да преразгледа правилото.“
Правилата в Гран при се приемат по доста сложен процес, преминавайки през няколко организации. Те трябва да бъдат одобрени първо в Стратегическата група, а след това в комисията за Формула 1 на ФИА, като и в двете има представители на отборите. Последната инстанция за ратифициране на регламентите е Световният съвет за автомобилен спорт на ФИА.
„What do you mean there aren’t any buses at the bus stop?!“ 🚍#BelgianGP #F1 pic.twitter.com/sfXrpXoAkQ
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) August 27, 2020