Стефано Доменикали неколкократно повтори през последните месеци, че ответната реакция на експеримента със спринтова квалификация е положителна. Поради тази причина и Формула 1 възнамерява да проведе значително повече такива сесии през сезон 2022. Президентът и главен изпълнителен директор на спорта посочи, че организаторите са много доволни, тъй като нещо интересно и значимо се случва и през трите дни на уикенда. Отзвукът сред феновете е по-трудно проследим. F1 обаче проведе глобално проучване за нагласите сред запалянковците по отношение на спорта като цяло. Резултатът от него е, че едва 6,7% са посочили, че спринтът е подобрил шоуто. 43% са заявили, че не искат да го гледат през всеки Гран при уикенд.
Спринтът се провежда в съботата на определени уикенди. През сезон 2021 досега имаше два – на пистите Силвърстоун във Великобритания и Монца (Италия). Третият трябва да е в Бразилия на Интерлагос. Форматът на уикенда се променя. Квалификацията в познатия си вид се случва в петък. Резултатите от нея определят стартовата решетка за спринта. Класирането от спринта пък подрежда грида за Гран при надпреварата в неделя.
В проучването на F1 са взели участие над 167 000 души от цял свят. Феновете са определили други идеи като по-добри
39,5% искат „пилотите да бъдат оставени да се състезават без намеса с изключение адресирането на опасно каране“. Сериозна е и подкрепата за повече от един доставчик на гуми – 38,5%. Срещу обърната стартова решетка са гласували 51,5% от анкетираните. Екзотична идея като надпревара за трети пилоти на отборите обаче е получила по-висока подкрепа от спринта – 7,7%. Възможности като въвеждане на баласт за победителите в състезания, задължително използване на трите предоставени типа гуми и ежегодно замразяване на колите не са популярни сред запалянковците.
По въпроса за спринта обаче Доменикали настоява, че подкрепата е окуражаваща.
„Не бива да забравяте, че тези числа са плод на смесени чувства. От една страна са по-традиционно настроените фенове, които не са толкова доволни от промяната. От друга са новите запалянковци, а те са доволни да видят, че нещата вървят в различна посока. Идеята на промените, които правим заедно с отборите, е да подобрим качеството на продукта си“, обясни президентът на F1.
View this post on Instagram